مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

974
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

708
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سبکهای مقابله با استرس و خودکارآمدی با رضایت از تجربیات بالینی در دانشجویان کارورز رشته های توانبخشی

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 54

چکیده

 هدف: هدف از پژوهش حاضر ارزیابی رابطه سبکهای مقابله با استرس و خودکارآمدی با رضایت دانشجویان کارورز توانبخشی از تجارب بالینی خود به عنوان یک درمانگر بود.روش بررسی: در این مطالعه توصیفی و مقطعی, 318 دانشجوی کارورز رشته های توانبخشی شامل 140 دانشجوی فیزیوتراپی, 97 دانشجوی کاردرمانی و 81 دانشجوی گفتاردرمانی از دانشکده های توانبخشی کشور به صورت نمونه گیری طبقه ای-تصادفی انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه های سبک های مقابله, خودکارآمدی عمومی و رضایت از تجربیات بالینی جمع آوری و با استفاده از محاسبه ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه تحلیل شد.یافته ها: محاسبه همبستگی بین متغیر ها نشان داد که سبک مقابله ارزیابی مجدد مثبت با رضایت از تجربیات بالینی در دانشجویان هر سه رشته همبستگی مثبت معنی دار دارد (0.05>P). سبکهای مقابله جستجوی حمایت اجتماعی و حل مدبرانه مساله نیز با رضایت از تجربیات شغلی دانشجویان کارورز فیزیوتراپی و کار درمانی همبستگی مثبت معنادار داشت (0.05>P). همچنین رضایت از تجارب بالینی در دانشجویان کارورز هر سه رشته فیزوتراپی, کار درمانی و گفتار درمانی با خودکارآمدی آنها همبستگی مثبت معنیادار داشت (0.001>P). نتایج تحلیل رگرسیون نشانگر این بود که در هر سه رشته, خودکارآمدی در مرحله اول وارد معادله رگرسیون شده و بیشترین سهم را در پیش بینی واریانس رضایت از تجربیات بالینی دانشجویان دارد.نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که سبک های مقابله و خودکارآمدی به طور مشخص و قابل اعتماد, قادر به پیش بینی رضایت از تجربیات بالینی در دانشجویان فیزیوتراپی, کاردرمانی و گفتاردرمانی هستند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضاپورمیرصالح، یاسر، عبدی، کیانوش، رهگذر، مهدی، و ریحانی کیوی، شهناز. (1389). رابطه سبکهای مقابله با استرس و خودکارآمدی با رضایت از تجربیات بالینی در دانشجویان کارورز رشته های توانبخشی. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، 11(4 (مسلسل 44))، 47-54. SID. https://sid.ir/paper/43639/fa

    Vancouver: کپی

    رضاپورمیرصالح یاسر، عبدی کیانوش، رهگذر مهدی، ریحانی کیوی شهناز. رابطه سبکهای مقابله با استرس و خودکارآمدی با رضایت از تجربیات بالینی در دانشجویان کارورز رشته های توانبخشی. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)[Internet]. 1389؛11(4 (مسلسل 44)):47-54. Available from: https://sid.ir/paper/43639/fa

    IEEE: کپی

    یاسر رضاپورمیرصالح، کیانوش عبدی، مهدی رهگذر، و شهناز ریحانی کیوی، “رابطه سبکهای مقابله با استرس و خودکارآمدی با رضایت از تجربیات بالینی در دانشجویان کارورز رشته های توانبخشی،” آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، vol. 11، no. 4 (مسلسل 44)، pp. 47–54، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/43639/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا