مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,271
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

435
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحول نظریه ذهن دانش آموزان عقب مانده ذهنی و ارتباط آن با تعداد خواهران و برادران

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 27

چکیده

 هدف: این پژوهش با هدف بررسی تحول نظریه ذهن دانش آموزان عقب مانده ذهنی و رابطه آن با تعداد خواهران و برادران انجام شد.روش بررسی: در این پژوهش توصیفی که از نوع تعیین همبستگی است, تمامی دانش آموزان پسر عقب مانده ذهنی 8 تا 14 سال (59 نفر) که در سال تحصیلی 88-87 در پایه های اول تا پنجم دبستان در مرکز آموزشی میعاد شهر تربت حیدریه (تنها مرکز آموزشی پسرانه) مشغول به تحصیل بودند, شرکت داشتند. برای جمع آوری داده های مربوط به نظریه ذهن از تکلیف جعبه گول زننده (محتوای غیرمنتظره) و آزمون نظریه ذهن 38 سوالی استفاده شد. داده های بدست آمده با آزمونهای آماری تحلیل واریانس یک طرفه, شفه, همبستگی پیرسون و مجذور کای اسکوئر تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: تحول نظریه ذهن سطح اول و دوم دانش آموزان عقب مانده ذهنی تا 12 سالگی صعودی (0.001<P) و پس از آن ثابت است (0.87=P). ولی تحول نظریه ذهن که با تکلیف محتوای غیرمنتظره سنجیده می شود, صعودی است (0.02=P). همچنین تعداد خواهران و برادران با تحول نظریه ذهن دانش آموزان عقب مانده ذهنی رابطه معناداری ندارد (0.52=P).نتیجه گیری: تحول نظریه ذهن دانش آموزان عقب مانده ذهنی بسته به اینکه چه نوع تکلیفی برای سنجش نظریه ذهن استفاده شود, متفاوت است. در مجموع ادعای رویکرد «نظریه نظریه» مبنی بر اینکه تحول نظریه ذهن بر اساس بلوغ فرایندهای ضروری صورت می گیرد, مورد پذیرش است. ادعای نظریاتی که بر پایه نظریه های اجتماعی-فرهنگی هستند, مبنی بر اینکه تجربه با سایر افراد به عنوان منشا رشد درک ذهن است, باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبداله زاده رافی، مهدی، بهرامی، هادی، میرزمانی بافقی، سیدمحمود، صالحی، مسعود، و حسن زاده اول، مریم. (1389). تحول نظریه ذهن دانش آموزان عقب مانده ذهنی و ارتباط آن با تعداد خواهران و برادران. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، 11(4 (مسلسل 44))، 19-27. SID. https://sid.ir/paper/43642/fa

    Vancouver: کپی

    عبداله زاده رافی مهدی، بهرامی هادی، میرزمانی بافقی سیدمحمود، صالحی مسعود، حسن زاده اول مریم. تحول نظریه ذهن دانش آموزان عقب مانده ذهنی و ارتباط آن با تعداد خواهران و برادران. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)[Internet]. 1389؛11(4 (مسلسل 44)):19-27. Available from: https://sid.ir/paper/43642/fa

    IEEE: کپی

    مهدی عبداله زاده رافی، هادی بهرامی، سیدمحمود میرزمانی بافقی، مسعود صالحی، و مریم حسن زاده اول، “تحول نظریه ذهن دانش آموزان عقب مانده ذهنی و ارتباط آن با تعداد خواهران و برادران،” آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، vol. 11، no. 4 (مسلسل 44)، pp. 19–27، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/43642/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button