مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

828
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای تاثیر روش های آموزش سخنرانی و همیاری بر میزان یادگیری دانشجویان پرستاری در درس بهداشت جامعه (1)

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 41

چکیده

 مقدمه: با توجه به اهمیت ارتقا آموزش پرستاری و استفاده موفقیت آمیز از روشهای نوین تدریس به خصوص همیاری این تحقیق به منظور تعیین مقایسه ای تاثیر روشهای آموزش سخنرانی و همیاری در میزان یادگیری دانشجویان پرستاری در درس بهداشت جامعه (1) در دانشگاه شاهد سال 1380-1381 انجام گرفت.روش اجرا: این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی است که به صورت سرشماری بر روی 49 دانشجوی پرستاری انجام گرفت که دارای واحد بهداشت جامعه (1) بودند. پس از همسانی متغیرهای سن, جنس, معدل ترم گذشته و استفاده از خوابگاه بصورت تصادفی در دو گروه 24 نفر تدریس به شیوه همیاری و 25 نفر تدریس به شیوه سخنرانی قرار گرفتند و یک مدرس در ساعت صبح در طی 16 جلسه 1.45 دقیقه ای به آنها آموزش داد. ابزار گردآوری داده ها فرم اطلاعات دموگرافیک و آزمون بهداشت جامعه بصورت تستی بود که در اولین جلسه درس فرم اطلاعات و پیش آزمون و در جلسه نهایی پس آزمون از دانشجویان بعمل آمد.نتایج: یافته های پژوهش نشان داد که میزان یادگیری در گروه تدریس به شیوه سخنرانی با P<0.05 در گروه همیاری با P<0.000 به لحاظ آماری بصورت معنی داری افزایش یافته است و میزان یادگیری در گروه همیاری با P<0.001 از گروه تدریس به شیوه سخنرانی بیشتر است. سن متغیرهای معدل ترم گذشته در گروه تدریس به شیوه سخنرانی و سن در گروه تدریس به شیوه همیاری ارتباط معنی داری وجود داشت.بحث: با توجه به نتیجه پژوهش که میزان بالای یادگیری را در شیوه تدریس همیاری نسبت به سخنرانی نشان داد توجه به آموزش پرستاری و استفاده از همیاری توصیه می گردد و پیشنهاد می شود در خصوص میزان یادگیری در دیگر روشهای تدریس نیز مطالعات جامع تری صورت گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هروی کریموی، مجید، و جدیدمیلانی، مریم. (1382). بررسی مقایسه ای تاثیر روش های آموزش سخنرانی و همیاری بر میزان یادگیری دانشجویان پرستاری در درس بهداشت جامعه (1). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 3((ویژه نامه 10))، 41-41. SID. https://sid.ir/paper/437689/fa

    Vancouver: کپی

    هروی کریموی مجید، جدیدمیلانی مریم. بررسی مقایسه ای تاثیر روش های آموزش سخنرانی و همیاری بر میزان یادگیری دانشجویان پرستاری در درس بهداشت جامعه (1). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1382؛3((ویژه نامه 10)):41-41. Available from: https://sid.ir/paper/437689/fa

    IEEE: کپی

    مجید هروی کریموی، و مریم جدیدمیلانی، “بررسی مقایسه ای تاثیر روش های آموزش سخنرانی و همیاری بر میزان یادگیری دانشجویان پرستاری در درس بهداشت جامعه (1)،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 3، no. (ویژه نامه 10)، pp. 41–41، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/437689/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button