مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,613
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,444
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل سازی مکان یابی پارکینگ های عمومی با استفاده از GIS با تاکید بر مقایسه روش های وزندهی و تلفیق لایه ها

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 21

چکیده

 یکی از مهمترین زیرساخت های سیستم حمل و نقل شهری, پارکینگ های عمومی هستند که نقش عمده ای در کاهش پارک حاشیه ای و روانی ترافیک ایفا می کنند. پارکینگ های عمومی زمانی می توانند کارایی لازم را داشته باشند که در مکان مناسبی احداث شوند. در حال حاضر مکان یابی این پارکینگ ها به روش سنتی و با بازدید از محل انجام می گیرد. در روش سنتی مکان های انتخابی فقط با لحاظ نمودن تعداد محدودی از پارامترها مانند قیمت زمین انتخاب می شوند ولی در این تحقیق پارامترهای موثر در مکان یابی پارکینگ های عمومی از سه دیدگاه, نزدیکی پارکینگ به مراکز جاذب سفر, عوامل ترافیکی و مشکل آزادسازی زمین بخصوص در مناطق مرکزی شهرها بررسی شده و با توجه به این سه دیدگاه مدل مفهومی مکان یابی پارکینگ تهیه شده است. سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) که علم و فناوری تجزیه و تحلیل داده های مکان مرجع می باشد, توانایی تلفیق تعداد زیادی پارامتر را بصورت همزمان دارد. در این تحقیق ضمن ارایه الگویی مناسب جهت مکان یابی بهینه پارکینگ های عمومی بوسیله GIS, از روش های مختلف وزندهی و تلفیق لایه های اطلاعاتی استفاده گردیده و نتایج این روش ها نیز با یکدیگر مقایسه شده است. نتیجه مقایسه روش های مختلف نشان داد که روش وزندهی Fuzzy AHP مناسب ترین روش وزندهی به پارامترهای مکان یابی پارکینگ می باشد. در ضمن روش تلفیق هم پوشانی شاخص نیز بعنوان بهترین روش تلفیق لایه های موثر در این تحقیق, انتخاب گردید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی، وحید، عبادی، حمید، و احمدی، سلمان. (1387). مدل سازی مکان یابی پارکینگ های عمومی با استفاده از GIS با تاکید بر مقایسه روش های وزندهی و تلفیق لایه ها. دانشکده فنی دانشگاه تبریز، 38(3 (پیاپی 56) ویژه مهندسی عمران)، 11-21. SID. https://sid.ir/paper/43814/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی وحید، عبادی حمید، احمدی سلمان. مدل سازی مکان یابی پارکینگ های عمومی با استفاده از GIS با تاکید بر مقایسه روش های وزندهی و تلفیق لایه ها. دانشکده فنی دانشگاه تبریز[Internet]. 1387؛38(3 (پیاپی 56) ویژه مهندسی عمران):11-21. Available from: https://sid.ir/paper/43814/fa

    IEEE: کپی

    وحید کریمی، حمید عبادی، و سلمان احمدی، “مدل سازی مکان یابی پارکینگ های عمومی با استفاده از GIS با تاکید بر مقایسه روش های وزندهی و تلفیق لایه ها،” دانشکده فنی دانشگاه تبریز، vol. 38، no. 3 (پیاپی 56) ویژه مهندسی عمران، pp. 11–21، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/43814/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button