Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,220
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,803
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر آموزش حرکات ریتمیک ورزشی بر کارکرد حافظه عددی دانش آموزان مبتلا به اختلالات ویژه یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 165

چکیده

 در پژوهش حاضر به بررسی تاثیر آموزش حرکات ریتمیک ورزش کاراته بر کارکرد حافظه عددی دانش آموزان مبتلا به اختلالات ویژه یادگیری پرداخته شده است. همه دانش آموزان شرکت کننده در این پژوهش از طریق مدارس مقطع ابتدایی شهر مشهد به علت بروز مسایلی در فرآیند آموزش رسمی ایشان به سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی ارجاع شده اند و پژوهش گران با به کارگیری شیوه تمام نگر بالینی به ارزیابی اختلال در این افراد پرداخته اند و به شیوه علمی اختلالات ویژه یادگیری در این افراد محرز گردیده است. تعداد افراد 58 نفر بود که به طور تصادفی به دو گروه آزمایش و گروه گواه تقسیم شدند. هر دو گروه قبل از ارایه متغیر مستقل از لحاظ عملکرد حافظه عددی با به کارگیری آزمون حافظه عددی و کسلر مورد ارزیابی قرار گرفتند. سپس, گروه آزمایش طی 4 ماه, هر هفته 3 جلسه, جمعا 48 جلسه و هر جلسه معادل 5/1 ساعت, با به کارگیری حداکثر 60% ضربان قلب تحت تاثیر متغیر مستقل بوده اند. پس از اتمام دوره آموزشی, هر دو گروه از لحاظ کارکرد حافظه عددی مورد ارزیابی مجدد قرار گرفته اند. نتایج نشان می دهد که بین آموزش حرکات ریتمیک کاراته و پیشرفت حافظه عددی دانش آموزان مبتلا به اختلالات ویژه یادگیری رابطه مثبت معناداری وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

غنایی چمن آباد، علی، گروسی فرشی، میرتقی، عشایری، حسن، باباپورخیرالدین، جلیل، و مقیمی، علی. (1387). بررسی تاثیر آموزش حرکات ریتمیک ورزشی بر کارکرد حافظه عددی دانش آموزان مبتلا به اختلالات ویژه یادگیری. مطالعات تربیتی و روان شناسی، 9(2)، 149-165. SID. https://sid.ir/paper/442724/fa

Vancouver: کپی

غنایی چمن آباد علی، گروسی فرشی میرتقی، عشایری حسن، باباپورخیرالدین جلیل، مقیمی علی. بررسی تاثیر آموزش حرکات ریتمیک ورزشی بر کارکرد حافظه عددی دانش آموزان مبتلا به اختلالات ویژه یادگیری. مطالعات تربیتی و روان شناسی[Internet]. 1387؛9(2):149-165. Available from: https://sid.ir/paper/442724/fa

IEEE: کپی

علی غنایی چمن آباد، میرتقی گروسی فرشی، حسن عشایری، جلیل باباپورخیرالدین، و علی مقیمی، “بررسی تاثیر آموزش حرکات ریتمیک ورزشی بر کارکرد حافظه عددی دانش آموزان مبتلا به اختلالات ویژه یادگیری،” مطالعات تربیتی و روان شناسی، vol. 9، no. 2، pp. 149–165، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/442724/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا