مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,948
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,266
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر یادگیری اشعار ریتمیک بر کارکرد حافظه شنیداری– کلامی کودکان

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 104

چکیده

 هدف: تعیین تاثیر یادگیری اشعار ریتمیک برکارکرد حافظه شنیداری-کلامی کودکان. روش: این مطالعه کارآزمایی تصادفی شده شاهددار(RCT) با مشارکت 80 دانش آموز هنجار دختر و پسر پایه ششم ابتدایی (95-1394)که به صورت تصادفی به دوگروه 40 نفری شاهد و تجربی تقسیم شدند, دانش آموزان گروه تجربی 8 هفته متوالی بصورت روزانه به اشعار ریتمیک ضبط شده کتاب فارسی گوش دادند. قبل و بعد از مداخله, حافظه شنیداری-کلامی هر دوگروه, با آزمون حافظه شنیداری – کلامی ری ارزیابی شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 21 وآزمونهای من ویتنی, تی زوجی و ویلکاکسون تحلیل شدند. یافته ها: دامنه سنی دانش آموزان 12-11 سال و از نظر جنسیتی بطور مساوی انتخاب شدند. در پس آزمون, میانگین امتیاز یادگیری کلی از حافظه شنیداری-کلامی در دانش آموزان گروه تجربی (54/1± 6/10)بصورت معنی داری بیشتر ازگروه شاهد (68/1± 40/8) بود(028/0=p). همچنین در پس آزمون, میانگین امتیاز یادگیری کلی, امتیاز با مداخله, یادآوری بلافاصله, یادآوری تاخیری و بازشناسی درگروه تجربی بصورت آماری معناداری بیشتراز پیش آزمون بود (05/0>P).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طغان احمدآبادی، زهرا، محمدزاده، علی، جعفرزاده، صادق، و طباطبایی، سیدمهدی. (1397). تاثیر یادگیری اشعار ریتمیک بر کارکرد حافظه شنیداری– کلامی کودکان. پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره (مطالعات تربیتی و روان شناسی)، 8(1 )، 91-104. SID. https://sid.ir/paper/204962/fa

    Vancouver: کپی

    طغان احمدآبادی زهرا، محمدزاده علی، جعفرزاده صادق، طباطبایی سیدمهدی. تاثیر یادگیری اشعار ریتمیک بر کارکرد حافظه شنیداری– کلامی کودکان. پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره (مطالعات تربیتی و روان شناسی)[Internet]. 1397؛8(1 ):91-104. Available from: https://sid.ir/paper/204962/fa

    IEEE: کپی

    زهرا طغان احمدآبادی، علی محمدزاده، صادق جعفرزاده، و سیدمهدی طباطبایی، “تاثیر یادگیری اشعار ریتمیک بر کارکرد حافظه شنیداری– کلامی کودکان،” پژوهش های روان شناسی بالینی و مشاوره (مطالعات تربیتی و روان شناسی)، vol. 8، no. 1 ، pp. 91–104، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/204962/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا