مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,752
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه تطبیقی برنامه درسی آموزش زبان انگلیسی در ایران و ژاپن با تاکید بر مهارت های زبان آموزی در کتاب های درسی دوره راهنمایی

صفحات

 صفحه شروع 146 | صفحه پایان 169

چکیده

 در دنیای امروز, نقش زبان بین المللی برای تسهیل ارتباط بر کسی پوشیده نیست. متاسفانه علی رغم سابقه طولانی آموزش زبان خارجی در ایران, تحقیقات نشان می دهد که آموزش این ماده درسی در مدارس کشور با نتایج مطلوب همراه نمی باشد. مطالعه تطبیقی بین نظام آموزشی زبان انگلیسی در کشورمان با وضعیت آموزش آن در کشور پیش رفته ای مثل ژاپن, یکی از راه هایی است که می تواند ما را با عواملی که موجب ضعف آموزش این ماده درسی در کشور شده است, آشنا کند. در این تحقیق, با استفاده از روش مطالعه تطبیقی به مقایسه برنامه درسی زبان انگلیسی دوره راهنمایی ایران و پایه های 7 و 8 و 9 ژاپن با تاکید بر محتوا و در ارتباط با مهارت های زبان آموزی پرداخته شده است.یافته های تحقیق نشان می دهد که کتاب های درسی زبان انگلیسی ژاپن در پایه های 7, 8 و 9 با تاسی از رویکرد ارتباطی و کتاب های درسی زبان انگلیسی دوره راهنمایی با تاسی بر روش شنیداری - گفتاری تالیف شده اند و بر این اساس, فعالیت ها, کاربردها و شیوه های متفاوتی برای تقویت مهارت های زبان آموزی در محتوای کتاب های درسی دو کشور گنجانده شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفرنواده، خدیجه، و علی عسگری، مجید. (1388). مطالعه تطبیقی برنامه درسی آموزش زبان انگلیسی در ایران و ژاپن با تاکید بر مهارت های زبان آموزی در کتاب های درسی دوره راهنمایی. مطالعات برنامه درسی، 3(12)، 146-169. SID. https://sid.ir/paper/443834/fa

    Vancouver: کپی

    صفرنواده خدیجه، علی عسگری مجید. مطالعه تطبیقی برنامه درسی آموزش زبان انگلیسی در ایران و ژاپن با تاکید بر مهارت های زبان آموزی در کتاب های درسی دوره راهنمایی. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1388؛3(12):146-169. Available from: https://sid.ir/paper/443834/fa

    IEEE: کپی

    خدیجه صفرنواده، و مجید علی عسگری، “مطالعه تطبیقی برنامه درسی آموزش زبان انگلیسی در ایران و ژاپن با تاکید بر مهارت های زبان آموزی در کتاب های درسی دوره راهنمایی،” مطالعات برنامه درسی، vol. 3، no. 12، pp. 146–169، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/443834/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button