مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,351
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

384
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظرات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد عملکرد اساتید در زمینه مشاوره و راهنمایی تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 94 | صفحه پایان 101

چکیده

 زمینه و هدف: مشاوره می تواند عامل موثری برای حل بسیاری از مسایل دانشجویان باشد. ارایه ناکافی راهنمایی و مشاوره, دستیابی به اهداف آموزشی را دچار مشکل می نماید. این مطالعه به منظور تعیین نظرات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد عملکرد اساتید در زمینه مشاوره و راهنمایی تحصیلی صورت گرفت.روش کار: در این مطالعه مقطعی, دانشجویان سال آخر کلیه رشته های دوره روزانه و شبانه شش دانشکده دانشگاه علوم پزشکی کرمان (490 نفر) به سوالات پرسش نامه ای پژوهشگر-ساخته, که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفته بود, پاسخ دادند.یافته ها: بر اساس دیدگاه دانشجویان از حداکثر امتیاز چهار, بیشترین میانگین امتیاز عملکرد به "امضا و کنترل فرم انتخاب واحد و سایر فرم ها" (47/3) و بعد از آن به "حضور استاد مشاور در ساعات اعلام شده" (19/3) و "صحبت با دانشجو در مورد مقرارت و ضوابط آموزشی" (15/3) و کمترین آن به "نقد افت تحصیلی", "تشویق دانشجو در رفع نقاط ضعف تحصیلی" و"نقد پیشرفت تحصیلی" (به ترتیب 3/2, 35/2 و 4/2) اختصاص یافت. تنها 7/20 درصد از دانشجویان کاملا می دانستند که از استاد مشاور در چه زمینه ای و چگونه کمک بگیرند؛ 4/23 درصد معتقد بودند که مشاوره ناکافی موجب مشکل تحصیلی آنها شده بود و 3/24 درصد از مشاوره اصلا راضی نبودند.نتیجه گیری: با توجه به نتایج به دست آمده به نظر می رسد هر دو گروه درگیر مشاوره, با وظایف استاد راهنما و جایگاه مشاوره آشنایی لازم را ندارند و یا اساتید به وظایف خود به خوبی عمل نمی کنند. به منظور بهبود ارایه خدمات مشاوره و راهنمایی لازم است به مشاوره به عنوان یک موضوع علمی که نیاز به آموزش دارد توجه شود و این مسوولیت به کسانی محول شود که صلاحیت های علمی لازم را کسب کرده باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ادهمی، اشرف، و محمدعلی زاده، سکینه. (1387). نظرات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد عملکرد اساتید در زمینه مشاوره و راهنمایی تحصیلی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 5(2)، 94-101. SID. https://sid.ir/paper/444831/fa

    Vancouver: کپی

    ادهمی اشرف، محمدعلی زاده سکینه. نظرات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد عملکرد اساتید در زمینه مشاوره و راهنمایی تحصیلی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1387؛5(2):94-101. Available from: https://sid.ir/paper/444831/fa

    IEEE: کپی

    اشرف ادهمی، و سکینه محمدعلی زاده، “نظرات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد عملکرد اساتید در زمینه مشاوره و راهنمایی تحصیلی،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 5، no. 2، pp. 94–101، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/444831/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button