مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

887
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

236
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نشان تجاری و محصول تعامل بین ذهنیت و واقعیت

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 138

چکیده

 نشان های تجاری قبل از هر چیز از یک یا چند نشانه و یا نماد تشکیل شده اند, که با آنها خلق می شوند, نامیده می شوند, دیده می شوند و موجبات مالکیت (قانونی) را فراهم مینمایند. مقاله حاضر ضمن بررسی چگونگی پیدایش نشان تجاری, به تاثیرات کمی کیفی آن, از دیدگاه های مختلف, بر محصول, می پردازد. با مفاهیمی چون مشخصه هویت, ایجاد مالکیت, عامل تمایز و برتری, نشان تجاری توانسته است خود را بعنوان مکمل وجود و روح محصول معرفی و آن را برای استفادگر/ مصرف کننده خود قابل قبول تر, مطمئن تر و متمایز تر نماید و در ارتباط منطقی بین مشتری, محصول و شرکت مشارکت نماید. نشان تجاری همانند ابزار تمایز و شناسایی کالا و خدمات در طول دوره حیاتش تبدیل به برداری از مفاهیم و معنا گردیده و همچنین بیانگر ارزش های اجتماعی- فرهنگی دنیای صنعتی مدرن نیز گردیده است. تنوع تولید, تمایز در محصولات و همچنین دگرگونی و تحول در بازار رقابت, ارزش ها و پتانسیل های فراوانی را برای محصولات ایجاد نموده است که استفاده از این توانایی ها بدون شناخت از ارزش های نشان تجاری امکان پذیر نمی باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفاردزفولی، محسن. (1387). نشان تجاری و محصول تعامل بین ذهنیت و واقعیت. نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید (فارسی)(نشریه بین المللی علوم مهندسی)، 19(10-ب)، 129-138. SID. https://sid.ir/paper/445870/fa

    Vancouver: کپی

    صفاردزفولی محسن. نشان تجاری و محصول تعامل بین ذهنیت و واقعیت. نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید (فارسی)(نشریه بین المللی علوم مهندسی)[Internet]. 1387؛19(10-ب):129-138. Available from: https://sid.ir/paper/445870/fa

    IEEE: کپی

    محسن صفاردزفولی، “نشان تجاری و محصول تعامل بین ذهنیت و واقعیت،” نشریه بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید (فارسی)(نشریه بین المللی علوم مهندسی)، vol. 19، no. 10-ب، pp. 129–138، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/445870/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button