Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,338
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

افزایش اثر بخشی آموزش از طریق یادگیری مشارکتی در مقایسه با یادگیری انفرادی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش مجموعه فعالیتهایی است که بوسیله آن مدرس به فراگیر کمک می کند تا چیزی را بیاموزد و در حقیقت ارتباطی است که به منظور ایجاد یادگیری پی ریزی و هماهنگی می شود. بهترین راه یادگیری برای فراگیران، انجام فعالیتهای کاوش گرانه و مبادله تجربیات با دیگران است و این مبادله تجربیات از ویژگیهای بارز یادگیری مشارکتی محسوب می گردد. امروزه این شیوه موثر آموزشی برای سطوح مختلف تحصیلی از ابتدایی تا تحصیلات آکادمیک و در طیف وسیعی از مواد درسی مورد استفاده قرار می گیرد. روش و ابزار: یادگیری مشارکتی یک شیوه آموزشی فراگیر مدار بوده که در آن فراگیران در گروههای کوچکی که شامل اعضا با تواناییها و قابلیتهای مختلف بوده و یک هدف یادگیری تقسیم شده را دنبال می کنند، به فعالیت می پردازند. این شیوه، انواع تکنیکهای انگیزشی را برای جذاب تر نمودن آموزش بکار گرفته و در نهایت باعث موفقیت و پیشرفت تحصیلی فراگیران، تقویت مهارتهای فردی و اجتماعی، تغییر نگرش فراگیران نسبت به یادگیری و تاثیر روی عواطف و احساسات فراگیران می گردد. در این مقاله به بحث پیرامون نحوه فراهم سازی مقدمات لازم در گروه فراگیر برای انجام تکنیکهای یادگیری مشارکتی در محیط بالینی، نحوه اجرای تکنیکهای مختلف یادگیری مشارکتی و نتایج مطالعات انجام شده در میزان اثربخشی یادگیری مشارکتی در مقایسه با یادگیری انفرادی می پردازیم.نتیجه گیری: یادگیری مشارکتی در مقایسه با یادگیری انفرادی از طرق مختلف از جمله فراهم ساختن یک مجموعه شناختی مشارکتی بین فراگیران، ایجاد و افزایش انگیزه در فراگیران نسبت به یادگیری مواد، پایه ریزی دانش فراگیران توسط خود آنها، فراهم ساختن بازخورد سازنده، توسعه مهارتهای اجتماعی و گروهی برای موفقیت در خارج از کلاس و ارتقا تعامل مثبت بین اعضای گروههای دارای فرهنگ، وضعیت اجتماعی و اقتصادی مختلف باعث ارتقا میزان یادگیری فراگیران و پرورش تفکر خلاق (critical thinking) می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهشید، مژگان، و نعیمی، مهناز. (1384). افزایش اثر بخشی آموزش از طریق یادگیری مشارکتی در مقایسه با یادگیری انفرادی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/445940/fa

    Vancouver: کپی

    بهشید مژگان، نعیمی مهناز. افزایش اثر بخشی آموزش از طریق یادگیری مشارکتی در مقایسه با یادگیری انفرادی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/445940/fa

    IEEE: کپی

    مژگان بهشید، و مهناز نعیمی، “افزایش اثر بخشی آموزش از طریق یادگیری مشارکتی در مقایسه با یادگیری انفرادی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/445940/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا