مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

624
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و مقایسه تاثیر دو نوع ارایه پیش سازمان دهنده؛ متنی و سوالی؛ بر میزان یادآوری

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 162

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش توسعه, بسط و تکمیل دانش و یافته های قبلی در زمینه اثر پیش سازمان دهنده ها بر میزان یادآوری است. به عبارت دیگر این پژوهش در پی یافتن پاسخ به این سوال است که آیا ارایه پیش سازمان دهنده ها قبل از مطالعه متن در یادآوری مطالب متن به خوانندگان کمک می کند یا نه؟ به همین منظور شش گروه در این تحقیق شرکت داده شدند. وجه تمایز این گروهها (که همه آنها یک متن مشترک را مطالعه کردند) در نوع پیش سازمان دهنده هایی بود که دریافت می کردند. آزمون یادآوری به صورت تشریحی بود و تشکیل شده بود از آنچه یادگیرندگان به یاد می آوردند. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که پیش سازمان دهنده ها منجر به افزایش یادآوری قسمتهایی از متن شده اند که از نظر موضوعی با آنها مرتبط بودند. افزون بر این, این پژوهش نشان داد که پیش سازمان دهنده های سوالی بیشتر از پیش سازمان دهنده های متنی منجر به یادآوری می شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یوسفی افراشته، مجید، شمخانی، اژدر، و غلامی، شهاب. (1387). بررسی و مقایسه تاثیر دو نوع ارایه پیش سازمان دهنده؛ متنی و سوالی؛ بر میزان یادآوری. تعلیم و تربیت، 24(3 (مسلسل 95))، 139-162. SID. https://sid.ir/paper/446565/fa

    Vancouver: کپی

    یوسفی افراشته مجید، شمخانی اژدر، غلامی شهاب. بررسی و مقایسه تاثیر دو نوع ارایه پیش سازمان دهنده؛ متنی و سوالی؛ بر میزان یادآوری. تعلیم و تربیت[Internet]. 1387؛24(3 (مسلسل 95)):139-162. Available from: https://sid.ir/paper/446565/fa

    IEEE: کپی

    مجید یوسفی افراشته، اژدر شمخانی، و شهاب غلامی، “بررسی و مقایسه تاثیر دو نوع ارایه پیش سازمان دهنده؛ متنی و سوالی؛ بر میزان یادآوری،” تعلیم و تربیت، vol. 24، no. 3 (مسلسل 95)، pp. 139–162، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/446565/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button