مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,279
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,264
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ساخت و اعتباریابی آزمون اهمال کاری تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف از این مطالعه ساخت و اعتباریابی آزمون اهمال کاری تحصیلی است. به همین منظور تعداد 247 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام اهواز (142 دختر و 105 پسر) به شکل تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. برای ساخت آزمون یاد شده از تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شد. نتایج تحلیل عوامل اکتشافی نشان داد که داده ها پس از شش بار چرخش, آزمونی مرکب از 12 ماده و سه عامل با عنوان اهمال کاری عمدی (5 ماده), اهمال کاری ناشی از خستگی جسمی - روانی (4 ماده) و اهمال کاری ناشی از بی برنامگی (3 ماده) ساخته شد پایایی آزمون از طریق آلفای کرونباخ برای کل آزمون 0.85, برای عامل اول 0.77, برای عامل دوم 0.6 و برای عامل سوم 0.70 به دست آمد. روایی آزمون یاد شده از طریق همبسته کردن با آزمون اهمال کاری تاکمن (1991) تعیین و مقدار آن 0.35 برآورد گردید که نشان از روایی نسبتا خوب آن آزمون است. از آنجایی که در داخل کشور آزمونی برای تشخیص اهمال کاری تحصیلی وجود ندارد لذا این آزمون می تواند خلاء یاد شده را جبران کند و مورد استفاده متخصصان تعلیم و تربیت قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سواری، کریم. (1390). ساخت و اعتباریابی آزمون اهمال کاری تحصیلی. اندازه گیری تربیتی، 2(5)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/446842/fa

    Vancouver: کپی

    سواری کریم. ساخت و اعتباریابی آزمون اهمال کاری تحصیلی. اندازه گیری تربیتی[Internet]. 1390؛2(5):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/446842/fa

    IEEE: کپی

    کریم سواری، “ساخت و اعتباریابی آزمون اهمال کاری تحصیلی،” اندازه گیری تربیتی، vol. 2، no. 5، pp. 0–0، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/446842/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button