مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

482
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی فعالیتهای آموزشی، پژوهشی اعضا هیات علمی دانشکده پزشکی تبریز در سال 82

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: تحقیق در مورد میزان دستیابی به اهداف آموزش پزشکی از طریق ارزشیابی امکان پذیر است. ارزشیابی به معنی بررسی پرزحمت خصوصیات و قابلیتهای برنامه بوده و هدف آن گردآوری اطلاعات در مورد ویژگیهای نظام آموزشی است که به منظور تصمیم گیری جهت ایجاد تغییر در عوامل تاثیرگذار برنامه و ارتقا کارایی، اثر بخشی و کیفیت نظام آموزشی انجام می گیرد. با توجه به استاد محور بودن آموزش پزشکی در کشور ما، عملکرد اعضا هیات علمی هنوزیکی از مهم ترین عوامل دخیل در دستیابی به اهداف آموزشی بشمار میرود.روش و ابزار: طی یک مطالعه توصیفی مقطعی بروش نمونه گیری در دسترس تعداد 213 نفر از 279 نفر اعضا هیات علمی رسمی و پیمانی استادیار به بالا از طریق تکمیل پرسشنامه وارد این مطالعه شدند.نتایج: از گروههای علوم پایه 59/94% و بالینی 55/73% و در کل 34/76% وارد مطالعه شدند. بیشترین میزان مشارکت در مطالعه در گروههای بالینی مربوط به ارتوپدی، پاتولوژی، روانپزشکی، پوست و اعصاب و کمترین آن مربوط به رادیولوژی بود. میانگین امتیاز فعالیت آموزشی در گروههای بالینی 54/71 (سقف 80) و علوم پایه 98/66 و در کل 26/69 می باشد. میانگین درصد احراز شرط پژوهش (امتیاز بالای 15) در علوم پایه 60%، بالینی 83/36% و در کل97/38% بود.نتیجه گیری: بررسی کمی یافته ها حاکیست با اینکه میانگین امتیاز فعالیت آموزشی به حداکثر نزدیکبوده و در بالینی بیشتر از علوم پایه است، بر اساس فیدبک اخذ شده از فراگیران، وضعیت آموزش نظری و بالینی چندان مطلوب نمی باشد. نتایج ارزشیابی فعالیتهای پژوهشی بعلت مستند بودن فعالیتها، اعتبار بیشتری دارند. تاثیر فعالیتهای اجرایی در سایر فعالیتها چندان قابل مشاهده نیست.پیشنهاد: با توجه به نقش افزایش میزان بهره وری اعضای هیات علمی در پیشبرد اهداف آموزش پزشکی، باید مراکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی در دانشکده پزشکی برای انجام ارزشیابی موثر و کارآمد تشکیل شده و در بیمارستانهای تابعه از کارشناسان آموزش در جهت درک بهتر وضعیت موجود و کسب اطلاعات لازم برای تصمیم گیری در خصوص ارتقا آموزش پزشکی استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مصری، رامین، برزگر، محمد، سیاح ملی، منیژه، علی زاده، مهستی، و طهماسبی، زهره. (1384). ارزشیابی فعالیتهای آموزشی, پژوهشی اعضا هیات علمی دانشکده پزشکی تبریز در سال 82. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/447139/fa

    Vancouver: کپی

    مصری رامین، برزگر محمد، سیاح ملی منیژه، علی زاده مهستی، طهماسبی زهره. ارزشیابی فعالیتهای آموزشی, پژوهشی اعضا هیات علمی دانشکده پزشکی تبریز در سال 82. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/447139/fa

    IEEE: کپی

    رامین مصری، محمد برزگر، منیژه سیاح ملی، مهستی علی زاده، و زهره طهماسبی، “ارزشیابی فعالیتهای آموزشی, پژوهشی اعضا هیات علمی دانشکده پزشکی تبریز در سال 82،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/447139/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button