Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

587
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و ارزشیابی فعالیتهای آموزشی، پژوهشی اعضای هیات علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

صفحات

 صفحه شروع 8 | صفحه پایان 18

چکیده

 با توجه به استاد محوربودن آموزش پزشکی در کشور ما, عملکرد اعضا هیات علمی هنوز یکی از مهم ترین عوامل دخیل در دستیابی به اهداف آموزشی بشمار می رود.طی یک مطالعه توصیفی مقطعی به روش نمونه گیری در دسترس تعداد 213 نفر از 279 نفر اعضا هیات علمی رسمی و پیمانی استادیار به بالا از طریق تکمیل پرسشنامه وارد این مطالعه شدند.از گروههای علوم پایه 73.55% و از گروههای بالینی 76.34% و در کل گروههای آموزشی 34.76% وارد مطالعه شدند.بیشترین میزان مشارکت در مطالعه در گروههای بالینی مربوط به ارتوپدی, پاتولوژی, روانپزشکی, پوست و اعصاب و کمترین آن مربوط به رادیولوژی بود. میانگین امتیاز فعالیت آموزشی در گروههای بالینی 71.54% (سقف 80) و گروههای علوم پایه 66.98 و در کل گروههای آموزشی 69.26% می باشد. میانگین درصد احراز شرط پژوهش (امتیاز بالای 15) در گروههای علوم پایه 60%, گروههای بالینی 36.83% و در کل گروههای آموزشی 38.97% بود. بررسی کمی یافته حاکیست, با اینکه میانگین امتیاز فعالیت آموزشی به حداکثر نزدیک بوده و در بالینی بیشتر از علوم پایه است, براساس فیدبک اخذ شده از فراگیران, وضعیت آموزش نظری و بالینی چندان مطلوب نمی باشد. نتایج ارزشیابی فعالیتهای پژوهشی بعلت مستند بودن فعالیتها, اعتبار بیشتری دارند. ضمنا با توجه به اینکه شاخصهای آموزشی تا حد زیادی برگرفته از آیین نامه ارتقا اعضای هیات علمی است می توان نتیجه گرفت که این آیین نامه نیاز به بازنگری جدی دارد.با توجه به نقش افزایش میزان بهره وری اعضای هیات علمی در پیشبرد اهداف آموزش پزشکی, باید مراکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی در دانشکده پزشکی برای انجام ارزشیابی موثر و کارآمد تقویت شده و در بیمارستانهای تابعه از کارشناسان آموزش در جهت درک بهتر وضعیت موجود و کسب اطلاعات لازم برای تصمیم گیری در خصوص ارتقا آموزش پزشکی استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    غفاری، حسین، و مصری، رامین. (1385). بررسی و ارزشیابی فعالیتهای آموزشی, پژوهشی اعضای هیات علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز. طب و تزکیه، 14(2-1 (مسلسل 61-60))، 8-18. SID. https://sid.ir/paper/446280/fa

    Vancouver: کپی

    غفاری حسین، مصری رامین. بررسی و ارزشیابی فعالیتهای آموزشی, پژوهشی اعضای هیات علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز. طب و تزکیه[Internet]. 1385؛14(2-1 (مسلسل 61-60)):8-18. Available from: https://sid.ir/paper/446280/fa

    IEEE: کپی

    حسین غفاری، و رامین مصری، “بررسی و ارزشیابی فعالیتهای آموزشی, پژوهشی اعضای هیات علمی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز،” طب و تزکیه، vol. 14، no. 2-1 (مسلسل 61-60)، pp. 8–18، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/446280/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا