مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,342
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

484
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه نگرش معلمان رابط و عادی دانش آموزان کم شنوا به اثربخشی برنامه های آموزش تلفیقی

صفحات

 صفحه شروع 295 | صفحه پایان 306

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر به منظور مقایسه نگرش معلمان رابط و عادی دانش آموزان کم شنوای تلفیقی نسبت به اثربخشی برنامه های آموزش تلفیقی بر روی 60 نفر معلم رابط و 60 نفر معلم عادی, شاغل در دبستانهای پسرانه شهر تهران اجرا شد.روش : طرح پژوهش حاضر از نوع علی- مقایسه ای است و آزمودنیها به‎ طور تصادفی با استفاده از روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری مورد استفاده, مقیاس محقق ساخته نگرش سنج معلم بود که اعتبار آن با استفاده از روش آلفای کرونباخ 94/0 برآورد شد. تحلیل آماری داده ها, با استفاده از آزمون تی مستقل و روش رگرسیون چندگانه صورت گرفت.یافته‎ ها: نتایج این پژوهش نشان داد که بین دو میانگین نگرش معلمان رابط و نگرش معلمان عادی نسبت به اثربخشی برنامه های آموزش تلفیقی به نفع معلمان رابط تفاوت معنا داری وجود دارد. اما متغیرهای پیش بین مورد بررسی همچون جنسیت, سن, مدرک تحصیلی, سابقه تدریس, پایه تدریس, وضعیت استخدام معلمان و تعداد دانش آموزان کم شنوای تحت پوشش در کلاس نتوانستند تغییرات نگرش معلمان را پیش بینی کنند.نتیجه ‎گیری: با توجه به اینکه نگرش معلمان عادی دانش‎آموزان کم‎ شنوای تلفیقی نسبت به برنامه‎های آموزش تلفیقی مثبت نیست, لذا موفقیت این گونه برنامه ‎ها به خطر می ‎افتد و ضرورت دارد برنامه‎ های آموزش ضمن خدمت به منظور آگاه ‎سازی معلمان عادی و اصلاح نگرش آنان اجرا شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    به پژوه، احمد، کاکابرایی، کیوان، شکوهی یکتا، محسن، و غلامعلی لواسانی، مسعود. (1387). مقایسه نگرش معلمان رابط و عادی دانش آموزان کم شنوا به اثربخشی برنامه های آموزش تلفیقی. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، 8(3 (پیاپی 29))، 295-306. SID. https://sid.ir/paper/447178/fa

    Vancouver: کپی

    به پژوه احمد، کاکابرایی کیوان، شکوهی یکتا محسن، غلامعلی لواسانی مسعود. مقایسه نگرش معلمان رابط و عادی دانش آموزان کم شنوا به اثربخشی برنامه های آموزش تلفیقی. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)[Internet]. 1387؛8(3 (پیاپی 29)):295-306. Available from: https://sid.ir/paper/447178/fa

    IEEE: کپی

    احمد به پژوه، کیوان کاکابرایی، محسن شکوهی یکتا، و مسعود غلامعلی لواسانی، “مقایسه نگرش معلمان رابط و عادی دانش آموزان کم شنوا به اثربخشی برنامه های آموزش تلفیقی،” کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، vol. 8، no. 3 (پیاپی 29)، pp. 295–306، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/447178/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button