Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,242
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه نگرش معلمان ویژه و عادی و شناسایی متغیرهای مرتبط با نگرش معلمان نسبت به دانش آموزان نابینا و یکپارچه سازی آموزشی آنان

صفحات

 صفحه شروع 50 | صفحه پایان 60

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور مقایسه نگرش معلمان ویژه و عادی نسبت به دانش آموزان نابینا و یکپارچه سازی آموزشی آنان و شناسایی متغیرهای مرتبط با نگرش معلمان ویژه و عادی صورت گرفته است. در پژوهش پس رویدادی حاضر, 148 نفر معلم از دبستان های عادی و استثنایی شهر تهران شرکت داشتند که تعداد 74 نفر از آنها معلم ویژه دانش آموزان نابینا و 74 نفر معلم عادی بودند. نگرش معلمان توسط مقیاس نگرش سنج به ویژه (1992) پس از اعمال انطباق های ضروری مورد بررسی قرار گرفت. در این پژوهش, تماس اجتماعی, جنس, سن, گذراندن دوره ضمن خدمت, پایه تحصیلی مورد تدریس معلمان به عنوان متغیرهای پیش بین و نگرش معلمان نسبت به دانش آموزان نابینا و نگرش نسبت به یکپارچه سازی آموزشی دانش آموزان نابینا به عنوان متغیرهای ملاک محسوب می شدند. برای تحلیل داده های این پژوهش از آزمون تی برای دو گروه مستقل و رگرسیون چند متغیره استفاده شد. یافته های به دست آمده نشان داد که: الف- نگرش معلمان ویژه نسبت به دانش آموزان نابینا و یکپارچه سازی آموزشی آنان به طور معناداری از نگرش معلمان عادی مثبت تر است و ب- آن گروه از معلمان عادی و ویژه ای که با کودکان نابینا تماس اجتماعی بیشتری داشته اند, اطلاعات درست تری راجع به آنان دارند, دوره ضمن خدمت بیشتری گذرانده اند, از سطح تحصیلات بالاتری برخودارند و جوان تر هستند, نگرش مثبت تری ابزار کردند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    به پژوه، احمد، و ترابی، علی اکبر. (1387). مقایسه نگرش معلمان ویژه و عادی و شناسایی متغیرهای مرتبط با نگرش معلمان نسبت به دانش آموزان نابینا و یکپارچه سازی آموزشی آنان. روانشناسی معاصر، 3(2 (پیاپی 6))، 50-60. SID. https://sid.ir/paper/438342/fa

    Vancouver: کپی

    به پژوه احمد، ترابی علی اکبر. مقایسه نگرش معلمان ویژه و عادی و شناسایی متغیرهای مرتبط با نگرش معلمان نسبت به دانش آموزان نابینا و یکپارچه سازی آموزشی آنان. روانشناسی معاصر[Internet]. 1387؛3(2 (پیاپی 6)):50-60. Available from: https://sid.ir/paper/438342/fa

    IEEE: کپی

    احمد به پژوه، و علی اکبر ترابی، “مقایسه نگرش معلمان ویژه و عادی و شناسایی متغیرهای مرتبط با نگرش معلمان نسبت به دانش آموزان نابینا و یکپارچه سازی آموزشی آنان،” روانشناسی معاصر، vol. 3، no. 2 (پیاپی 6)، pp. 50–60، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/438342/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا