مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,357
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,407
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش "مکان کنترل" بر اساس رویکرد شناختی بر اعتماد به نفس دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 84 | صفحه پایان 88

چکیده

 زمینه و هدف: پیامدهای رفتار که به علل بیرونی چون بخت و اقبال یا کمک دیگران نسبت داده می شود بر اعتماد به نفس و پیشرفت تحصیلی افراد موثر است. هدف این مطالعه بررسی اثربخشی آموزش مکان کنترل بر اساس رویکرد شناختی بر اعتماد به نفس دانش آموزان متوسطه شهر یزد بود.مواد و روش کار: این مطالعه توصیفی-تحلیلی به صورت طرح آزمایشی با استفاده از طرح پیش آزمون-پس آزمون بر روی 15 دانش آموز دبیرستانی پایه اول در سال 87-88 شهرستان یزد انجام شد. نمونه ها با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و 15 نفر نیز به عنوان گروه شاهد انتخاب گردیدند. ابزار مورد استفاده, تست اعتماد به نفس آیزنک و برنامه آموزش مکان کنترل بود. برای تحلیل آماری از آزمون t استفاده شد.یافته ها: نتایج حاصل از تحلیل های آماری نشان دادکه بین گروه مورد آزمایش و شاهد در افزایش اعتماد به نفس تفاوت معنی دار وجود دارد (p=0.01) یافته های حاصل از آزمون  t همبسته حاکی از آن بودکه در پیشرفت تحصیلی گروه آزمایش, قبل و بعد از آموزش مکان کنترل, تفاوت معنی داری وجود نداشته است.نتیجه گیری: با توجه به پژوهش انجام شده, آموزش مکان کنترل بر اساس رویکرد شناختی بر اعتماد به نفس موثر می باشد ولی بر بهبود پیشرفت تحصیلی تاثیر مثبتی دیده نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیبانی، ام البنین، و اخوان تفتی، مهناز. (1389). اثربخشی آموزش "مکان کنترل" بر اساس رویکرد شناختی بر اعتماد به نفس دانش آموزان. مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان (طبیب شرق) zahedan journal of research in medical sciences، 12(5)، 84-88. SID. https://sid.ir/paper/447211/fa

    Vancouver: کپی

    شیبانی ام البنین، اخوان تفتی مهناز. اثربخشی آموزش "مکان کنترل" بر اساس رویکرد شناختی بر اعتماد به نفس دانش آموزان. مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان (طبیب شرق) zahedan journal of research in medical sciences[Internet]. 1389؛12(5):84-88. Available from: https://sid.ir/paper/447211/fa

    IEEE: کپی

    ام البنین شیبانی، و مهناز اخوان تفتی، “اثربخشی آموزش "مکان کنترل" بر اساس رویکرد شناختی بر اعتماد به نفس دانش آموزان،” مجله تحقیقات علوم پزشکی زاهدان (طبیب شرق) zahedan journal of research in medical sciences، vol. 12، no. 5، pp. 84–88، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/447211/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button