مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

975
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تکلیف شب یا حقوق دوجانبه

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: برنامه آموزشی موفق باید به دو عنصر «حداقل های یادگیری» و «بایدهای یادگیری» مسلح بوده و شیوه مناسبی برای پیاده سازی آن نیز طراحی نموده باشد. تداوم یک برنامه نیز در گرو مفهوم سازی از یک طرف و ایجاد مفاهمه از طرف دیگر و در عین حال ظرفیت سازی برای اجرای بهینه آن است. کارنامه آموزشی «Log book» به عنوان ابزاری برای بیان حقوق دوجانبه بین فراده و فراگیر باید از مجرای «حداقل ها و بایدهای یادگیری» به سمت نهادینه سازی یا پایدارسازی مفاهیم آموزشی حرکت کند و لیکن، به نظر می رسد که خود Log book از فقدان مفاهمه و زبان مشترک نسبت به تعریف، ضرورت، محتوی و شیوه پیاده سازی رنج می برد. این مطالعه برآن است تا دیدگاه رزیدنت ها و اساتید نسبت به این ابزار مهم را ارزیابی کند.روش و ابزار: این بررسی مطالعه توصیفی است که در آن از 50 نفر رزیدنت و 30 نفر از اساتید بخش هایی که Log book دارند در مورد ضرورت، جایگاه، نقش و ارتباط آن با «بایدهای یادگیری» نظرخواهی شده است.نتایج: این بررسی نشان میدهد که بیش از90% رزیدنتها و 85% اساتید نسبت به ارتباط Log book  با «بایدهای یادگیری » کاملا بی اطلاع بوده و این دو را مطالب جدا از هم تلقی و کارنامه آموزشی را صرفا در حد یک تکلیف آموزشی در قالب پرکردن ستون و جداول قلمداد می کنند.نتیجه گیری: نتایج این بررسی نشان می دهد که برای این مطلب مهم مفهوم سازی نشده و زبان مشترک ایجاد نگردیده، لذا یا وظیفه اداری و یا تکلیف شب تلقی شده است. حاصل چنین دیدگاهی در عمل به عدم تاثیر Log book در اصلاح فرآیند آموزشی و سنجش Out come منجر شده و خواهد شد. باتوجه به موارد فوق توصیه میشود کارگاه های مفاهمه (Conceptualization) برای Log book تشکیل و ضرورت آن به عنوان یک حق دوجانبه تبیین و مکانیسم مناسب برای اجرا و پایش آن در عرصه تنظیم گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بیلان، نعمت. (1384). تکلیف شب یا حقوق دوجانبه. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/447514/fa

    Vancouver: کپی

    بیلان نعمت. تکلیف شب یا حقوق دوجانبه. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/447514/fa

    IEEE: کپی

    نعمت بیلان، “تکلیف شب یا حقوق دوجانبه،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/447514/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button