مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

511
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی روند نحوه انتخاب ضریب اطمینان در آزمونهای مبتنی بر اعتماد در دانشجویان پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: آزمونهای مبتنی بر اطمینان (Confidence Based Assessment) عبارتند از آزمونهای چند گزینه ای که در آن دانشجویان علاوه بر انتخاب یک گزینه برای هر سوال، درجه اعتماد خود را نسبت به صحت آن انتخاب میکنند و متناسب با آن در ازای صحیح یا غلط بودن پاسخ، درجات متفاوتی از نمره مثبت یا منفی دریافت میکنند. این روش موجب میشود دانشجویان به درک صحیحی از دانش خود دست یافته، بعلاوه استاد ابزار دقیق تری جهت ارزشیابی دانشجویان در اختیار خواهد داشت.روش و ابزار: در نیمسال دوم 84-1383 در درس بیوشیمی 1 از تعداد 19 نفر دانشجوی پزشکی (کل دانشجویان ورودی نیمسال)، تعداد 6 کویز به روش "ارزشیابی مبتنی بر اعتماد" بعمل آمد. سطوح اطمینان در 4 سطح C1,C2,C3,C4 (به ترتیب افزایش اطمینان) پیش بینی شده بود که در صورت درست یا نادرست بودن جواب به ترتیب (05/1+ و 35/(-0، (+1 و 25/0-) و (7/0+ و 15/0-) و (3/0+ و 0) تعلق میگرفت. پس از هر آزمون پاسخ صحیح سوالات به دانشجویان اعلام میشد. جهت تصحیح اوراق از نرم افزار ویژه  MCQAssistant استفاده گردید. اطلاعات به کمک نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل گردید.نتایج: از آزمون یک تا ششم انتخاب ضریب اطمینان 4 Confidence level 4 =C4 کاهش یافته است (شاخص میانگین 76/12 در سه آزمون اول، در برابر 55/9 در سه آزمون دوم.) C2 و C3 افزایش یافته اند. در تمام آزمونها بیشترین گزینه های صحیح با ضریب 4 انتخاب شده اند [ 36/7 در برابر 67/2 شاخص مجموع T1 وT2 و[(T= True) T3. در مورد سوالات غلط نیز انتخاب ضریب اطمینان 4 بالا بوده است اما میزان انتخاب آن به اندازه سوالات صحیح نبوده است [ 78/3 در برابر 03/4 مجموع F1 و F2 و [(F=False) F3 در دو آزمون آخر مشخصا F4 کاهش یافته و F1 و F3 افزایش یافته است.نتیجه گیری: دانشجویان پزشکی تمایل به انتخاب ضریب اطمینان بالا (بویژه دارند). این تمایل در گزینه های صحیح و غلط وجود دارد، هرچند در گزینه های صحیح بیشتر از گزینه های غلط بوده است. بتدریج دانشجویان به طرف انتخاب ضریب اطمینان 1 و 2 تمایل پیدا کرده اند که میتواند ناشی از یافتن درک صحیح نسبت به میزان صحت سوالات و تصمیم گیری درست در قضاوت نسبت به درستی یا نادرستی گزینه ها باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی، بهزاد، و قادرمرزی، محمود. (1384). بررسی روند نحوه انتخاب ضریب اطمینان در آزمونهای مبتنی بر اعتماد در دانشجویان پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/447522/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی بهزاد، قادرمرزی محمود. بررسی روند نحوه انتخاب ضریب اطمینان در آزمونهای مبتنی بر اعتماد در دانشجویان پزشکی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/447522/fa

    IEEE: کپی

    بهزاد قاسمی، و محمود قادرمرزی، “بررسی روند نحوه انتخاب ضریب اطمینان در آزمونهای مبتنی بر اعتماد در دانشجویان پزشکی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/447522/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button