مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

390
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نظرات اعضای هیات علمی شرکت کننده در کارگاههای آموزشی برگزار شده از طرف دانشگاه علوم پزشکی مازندران – 83

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: پیشبرد مهارتهای تدریس اساتید در جهت بهبود برنامه های آموزشی و ارتقا کیفیت آموزش دانشجویان هدف مهم آموزش پزشکی می باشد. با توجه به اینکه بخش عمده ای از اساتید در زمان تحصیل خود آموزشی در ارتباط با اصول و روشهای آموزش ندیده اند، لذا شرکت در کارگاههای آموزش کوتاه مدت می تواند موجب رشد سطح آموزش در این گروه شود. روش و ابزار: طی این تحقیق تحلیلی- توصیفی نظرات 50 نفر از اعضای هیات علمی شرکت کننده در کارگاههای آموزشی ارزشیابی و روش تدریس و برنامه ریزی برگزار شده توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران طی پرسشنامه ای مشتمل بر 29 سوال 5 گزینه ای (7 سوال اطلاعات جمعیتی، 22 سوال جهت بررسی نگرش، علاقه، توانایی و عملکرد آموزشی، نظرات و پیشنهادات شرکت کنندگان) بررسی گردید. نتایج با استفاده از آزمونهای آماری آنالیز واریانس یکطرفه،t-test  و آزمون همبستگی ارزیابی شد.نتایج: 38% از نمونه ها زن و 62% را مردان تشکیل می دادند که در این میان 64% متخصص و فوق تخصص و 36% فوق لیسانس بودند. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که 65% نمونه ها معتقد به افزایش توانایی خود در امر آموزش به میزان زیاد و بسیار زیاد بودند و 78% معتقد بودند که کارگاهها تا حد زیاد با فعالیتهای آموزشی آنها مرتبط بوده است. در 72% از موارد استفاده از منابع توصیه شده در کارگاه تا حد زیاد، شرکت در کارگاه در 61% موارد، انگیزه و علاقه افراد نسبت به آموزش تا حد بسیار زیاد (64%)، 86% توصیه به همکاران جهت شرکت در کلاس های مشابه در حد بسیار زیاد نیز از نتایج بدست آمده بود. نمونه ها بیشترین تاثیر (69%) را به کارگاه روش های تدریس مربوط می دانستند. بیشترین محدودیت را هم مربوط به وقت می دانستند. در بخش سوالات باز هم تکرار کارگاهها و هماهنگی بین مطالب کارگاه و برنامه ریزی آموزشی بیشترین خواسته همکاران بود.نتیجه گیری: گرچه ارتباط بین نگرش و رفتار، موضوع مورد بحثی است ولی به نظر می رسد که تغییرات در نگرش امروز نسبت به آموزش، تاثیر به سزایی در تغییر رفتار افراد خواهد داشت. و دانشجوان را از یادگیری غیر فعال به سمت یادگیری فعال سوق خواهد داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فانی صابری، لاله، دلشاد، علی، و شمس، هدایت اله. (1384). بررسی نظرات اعضای هیات علمی شرکت کننده در کارگاههای آموزشی برگزار شده از طرف دانشگاه علوم پزشکی مازندران – 83. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/447851/fa

    Vancouver: کپی

    فانی صابری لاله، دلشاد علی، شمس هدایت اله. بررسی نظرات اعضای هیات علمی شرکت کننده در کارگاههای آموزشی برگزار شده از طرف دانشگاه علوم پزشکی مازندران – 83. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/447851/fa

    IEEE: کپی

    لاله فانی صابری، علی دلشاد، و هدایت اله شمس، “بررسی نظرات اعضای هیات علمی شرکت کننده در کارگاههای آموزشی برگزار شده از طرف دانشگاه علوم پزشکی مازندران – 83،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/447851/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button