مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

734
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

266
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به فرایند ارزشیابی استاد

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 31

چکیده

 مقدمه: مطالعات انجام گرفته در مورد فرایند ارزشیابی استاد محدود است. هدف از این مطالعه تعیین نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد فرایند اجرای ارزشیابی استاد و ارتباط آن با مشخصات اعضای هیات علمی بوده است.روش ها: در یک مطالعه توصیفی از نوع پیمایشی, 185 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی مورد مطالعه قرار گرفتند. روش گردآوری اطلاعات استفاده از پرسشنامه ای پایا و روا بود که مشخصات دموگرافیک اساتید و نظر ایشان را در مورد فرایند اجرای ارزشیابی را با مقیاس 5 نقطه ای لیکرت مورد پرسش قرار می داد. تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزار SPSS و مقایسه گروه ها با آزمون های t و ANOVA و همبستگی پیرسون انجام گرفت.نتایج: میانگین و انحراف معیار نمرات داده شده در فرایند اجرای ارزشیابی 2.6±0.45 از نمره 5 بود. مثبت ترین نظرات در مورد انجام ارزشیابی حداقل سالیانه یک بار و منفی ترین نظرات در مورد عدم توجه به تفاوت ماهیت درس و عدم توجه به فعالیت های جنبی استاد در ارزشیابی بود. اعضای هیات علمی نسبت به محتوای فرم های ارزشیابی و رویه اجرای آن نظری منفی داشتند. نظرات اعضای هیات علمی با تعداد واحدهای ارایه شده, سابقه کار, نوع رضایت از ارزشیابی و عادلانه دانستن ارزشیابی ارتباط معنی دار آماری داشت.نتیجه گیری: اعضای هیات علمی از فرم های ارزشیابی ارائه شده و مراحل اجرای ارزشیابی استاد چندان خرسند نبوده و نسبت به فرایند ارزشیابی استاد نظری منفی داشتند. تهیه و تدوین ابزارهایی روا و پایا برای کلیه حیطه های آموزشی و در سطوح مختلف تحصیلی, نظارت دقیق بر انجام ارزشیابی, به کار بردن روش های ارزشیابی همتایان پیشنهاد می گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

توتونچی، مینا، چنگیز، طاهره، عالی پور، لیلی، و یمانی، نیکو. (1385). نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به فرایند ارزشیابی استاد . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 6(1 (پیاپی 15))، 23-31. SID. https://sid.ir/paper/437065/fa

Vancouver: کپی

توتونچی مینا، چنگیز طاهره، عالی پور لیلی، یمانی نیکو. نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به فرایند ارزشیابی استاد . مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1385؛6(1 (پیاپی 15)):23-31. Available from: https://sid.ir/paper/437065/fa

IEEE: کپی

مینا توتونچی، طاهره چنگیز، لیلی عالی پور، و نیکو یمانی، “نظرات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نسبت به فرایند ارزشیابی استاد ،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 6، no. 1 (پیاپی 15)، pp. 23–31، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/437065/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button