مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

809
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت ارزشیابی تحصیلی دانشجویان از دیدگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی کردستان

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: ارزشیابی یکی از مراحل مهم آموزش میباشدکه در آن مدرس متناسب با اهداف آموزش، بر حصول اهداف از پیش تعیین شده نظارت میکند. ارزشیابی معمولا در طول برنامه آموزشی و نیز در پایان دوره انجام می شود.روش و ابزار: در این مطالعه با استفاده از کل 124 نفر عضو هیات علمی و همتر از آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، 46 نفر پرسشنامه را تکمیل و دعوت دادند (37%). اطلاعات وارد برنامه SPSS گردید و تجزیه و تحلیل آماری روی آن صورت گرفت.نتایج: میانگین سنی اساتید 5/40 سال و میانگین سابقه تدریس 5/9 سال بوده است. 61% جهت ارزشیابی علاوه بر آزمون پایان ترم، از کویز هم استفاده میکنند که عمدتا کمتر از %25 نمره ارزشیابی را شامل میشود. 71% علاوه بر آزمونها، سایر فعالیتهای علمی را در ارزشیابی تاثیر میدهند، 48% رفتار دانشجویان را در ارزشیابی نهایی تاثیر گذار میدانند.  %52  گاهی پاسخ سوالات آزمونها را به دانشجویان اعلام میکنند و 5/8% هرگز پاسخ سوالات را اعلام نمی کنند. 76% معتقد بودند که میزان مطابقت نمره ارزشیابی آنان با معلومات دانشجویان در حد 75% است. 87% به دانشجویان فرصت جبران شکست می دهند، 15% در صورت نیاز دانشجو جهت عدم مشروطی یا پاس کردن درس به وی نمره میدهند در حالیکه 5/56% معتقدند در وضعیت مشابه، سایرهمکاران به دانشجویان کمک میکنند. 87% در آزمونها علاوه بر ارزشیابی، اهداف آموزشی نیز دارند و 85% معتقدند تعداد سوالاتشان با حجم درس و ساعات تدریس متناسب است. 65% معتقدند در روش فعلی مورد استفاده ایشان جهت ارزشیابی، تواناییهای فردی دانشجویان نیز مورد شناسایی و توجه قرار میگیرد.5/93%  ضروریات آموزشی را تعریف نموده اند که عمدتا بیش از 50% میزان ارزشیابی را بخود اختصاص میدهد.فقط 2/15% معتقدند که آزمونهای آنان بگونه ای است که دانشجویان متناسب با درک خود از مطالب، نمره کسب میکنند و 4/17% روششان به گونه ای است که فقط دانشجویانی که بخوبی مطالعه کرده باشند نمره قبولی کسب میکنند.نتیجه گیری: اگر چه روشهای مختلفی برای ارزشیابی مورد استفاده قرار استفاده قرار میگیرد، شاخصهایی بعنوان استاندارد تعریف و مورد توافق اکثریت صاحب نظران قرار گرفته اند. با توجه به اهمیت ارزشیابی در فرایند آموزشی پیشنهاد میگردد معاونت آموزشی دانشگاهها، ضروریات ارزشیلبی را تعریف نموده بر اجرای آن در فرایند ارزشیابی تحصیلی دانشجو نظارت کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی، بهزاد، خطیبی، راز، و ساعدپناه، مجتبی. (1384). بررسی وضعیت ارزشیابی تحصیلی دانشجویان از دیدگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی کردستان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/447865/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی بهزاد، خطیبی راز، ساعدپناه مجتبی. بررسی وضعیت ارزشیابی تحصیلی دانشجویان از دیدگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی کردستان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/447865/fa

    IEEE: کپی

    بهزاد قاسمی، راز خطیبی، و مجتبی ساعدپناه، “بررسی وضعیت ارزشیابی تحصیلی دانشجویان از دیدگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی کردستان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/447865/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button