مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

668
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی اساتید از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال تحصیلی 81-80

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 مقدمه: ارزشیابی به عنوان یکی از کارکردهای مدیریت دانشگاهی نقش مهمی در برنامه ریزی صحیح، اجرای موفق برنامه های آموزشی و بهبود کیفیت آموزش در دانشگاهها دارد.از آنجا که یکی از وظایف واحد ارزشیابی، ارزیابی مستمر اعضای هیات علمی توسط دانشجویان می باشد و از طرفی آگاهی دانشجویان نسبت به اهمیت ارزشیابی موجب میگردد که در تکمیل فرم های مربوطه دقت بیشتر اعمال گردد و در این راستا بر آن شدیم که دیدگاه دانشجویان پزشکی را نسبت به ارزشیابی اساتید را مورد بررسی قرار دهیم.روشها: این مطالعه یک مطالعه توصیفی ـ مقطعی بود، که هدف آن بررسی دیدگاه دانشجویان پزشکی نسبت به ارزشیابی اساتید در دانشگاه علوم پزشکی لرستان بود. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه ای مشتمل بر 15 سوال بود، که سوالات با توجه به نظرات دانشجویان و کارشناسان مدیریت و ارزشیابی طراحی گردید، این پرسشنامه بین 62 نفر از دانشجویان پزشکی به طور تصادفی توزیع شد، و از آنها درخواست گردید به هر یک از گزینه ها بر اساس موضوع و قالب جمله بندی در طیف،خیلی زیاد ـ زیاد ـ متوسط ـ کم ـ خیلی کم پاسخ دهند.داده ها با نرم افزار Spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج نشان می دهد 35.5 درصد از دانشجویان پزشکی ارزشیابی اساتید را در بهبود وضعیت آموزشی غیر موثر و 27.4 درصدآن را تا حدودی موثر ذکر نموده اند.دانشجویان شکل و نحوه اجرای ارزیابی،ابراز انتظارات خود از اساتید، موثر بودن ویژگی های شخصی استاد و همچنین مداخله عکس العمل های شخصی و احساسی برخورد نمودن را در تکمیل فرم های ارزشیابی تا حدودی موثر دانسته اند. 43.5 درصد از دانشجویان معتقد به بی توجهی مسوولین به نظرات منعکس شده آنها در فرم های ارزشیابی بوده اند30.6  درصد از دانشجویان تاثیر آموزش مستمر کارشناسان واحد نظارت و ارزشیابی را زیاد تا خیلی زیاد عنوان نموده بودند و تنها 27.4 درصد از دانشجویان اطمینان به محرمانه بودن پاسخ های ذکر شده در فرم های ارزشیابی را ذکر کرده اند. همچنین فقط 27.4 درصد از دانشجویان فرآیند ارزشیابی را وسیله ای برای رتبه بندی و ارتقا اساتید دانسته اند.نتیجه: با توجه به نتایج بدست آمده پیشنهاد می گردد: آموزش دانشجویان و آگاه نمودن آنها قبل از تکیمل فرم ها در خصوص نقش و اهمیت ارزشیابی در ارتقا کیفیت آموزش و ارتقا اساتید که می توان با درج نمودن شرح مختصری از ارزشیابی در مقدمه فرم ها به آن مبادرت ورزید. توزیع و جمع آوری پرسشنامه های ارزشیابی توسط نمایندگان دانشجویان به منظور مشارکت فعال در فرایند ارزشیابی و افزایش اطمینان از محرمانه بودن اطلاعات مندرج در فرم ها. ترتیبی اتخاذ گردد که دانشجویان بصورت تیمی (مثلا پنج نفره) نسبت به تکیمل فرم ها مبادرت نمایند. توجیه نمودن دانشجویان و یا سوپر وایزر آموزشی توسط واحد ارزشیابی بعنوان رابط در خاتمه فرم های ارزشیابی چند سطر به منظور ارایه انتقادات و پیشنهادات دانشجویان از نحوه ارزشیابی اساتید طراحی گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طرحانی، فریبا. (1381). ارزشیابی اساتید از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال تحصیلی 81-80. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 2(1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/432911/fa

    Vancouver: کپی

    طرحانی فریبا. ارزشیابی اساتید از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال تحصیلی 81-80. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1381؛2(1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/432911/fa

    IEEE: کپی

    فریبا طرحانی، “ارزشیابی اساتید از دیدگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در سال تحصیلی 81-80،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 2، no. 1 (پیاپی 7) (ویژه نامه پنجمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/432911/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button