مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,152
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آزمون CRP: ابزاری برای ارزیابی استدلال بالینی در دانشجویان مقدمات پزشکی بالینی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: آزمون Clinical Reasoning Problem (CRP) شامل تعداد سناریوی بالینی است که از شرح حال و معاینه بیمار تشکیل شده است. مطالعات متعدد CRP را یک وسیله  پایا برای ارزیابی روند پیشرفت استدلال بالینی در دوره های PBL نشان داده است. تاکید روش CRP به جای صحت تشخیص بر ارزیابی روند تشخیص است. هدف از این مطالعه تهیه و تطبیق آزمونی برای ارزیابی استدلال بالینی دانشجویان پزشکی در مقطع پاتوفیزیولوژی می باشد.روش و ابزار: این امتحان شامل سه سوال می باشد که توسط متخصصین رواسازی شده است. دانشجویان اجازه داشتند از کتاب استفاده کنند. پس از برگزاری امتحان پاسخها با استفاده از کلید استاندارد تصحیح شد. با توجه به اینکه کلید استاندارد با مشکلاتی مواجه بود با نظر افراد مجرب و پاسخ های دانشجویان کلید سوالات مجددا رواسازی شد و سیستم نمره دهی بر اساس دو فرآیند تعیین تشخیص افتراقی و لیست کردن یافته ها صورت گرفت. نتایج: برای این امتحان 6 نمره از بیست در نظر گرفته شده بود که به هر سوال دو نمره، به هر تشخیص 2/0 نمره و به هر یافته تشخیصی نیز 2/0 نمره اختصاص یافت. به دانشجویان از این نظر اجازه داده شد که از کتاب استفاده کنند تا اثر دانش لازم برای استدلال بالینی حذف شود.نتیجه گیری:CRP  روش مناسبی برای ارزیابی استدلال بالینی می باشد ولیکن نحوه نمره دهی و کلید آن نیاز به بازنگری دارد. در ضمن این آزمون می تواند به عنوان روشی برای آموزش استدلال بالینی به کار رود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منجمی، علیرضا، عشوریون، وحید، ادیبی، پیمان، و دادگسترنیا، محمد. (1384). آزمون CRP: ابزاری برای ارزیابی استدلال بالینی در دانشجویان مقدمات پزشکی بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/448674/fa

    Vancouver: کپی

    منجمی علیرضا، عشوریون وحید، ادیبی پیمان، دادگسترنیا محمد. آزمون CRP: ابزاری برای ارزیابی استدلال بالینی در دانشجویان مقدمات پزشکی بالینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/448674/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا منجمی، وحید عشوریون، پیمان ادیبی، و محمد دادگسترنیا، “آزمون CRP: ابزاری برای ارزیابی استدلال بالینی در دانشجویان مقدمات پزشکی بالینی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/448674/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button