مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

674
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه مربیان و دانشجویان سال چهارم پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش بالینی بخش مهمی از نظام آموزش پرستاری است که طی آن دانشجویان پرستاری مهارت های لازم جهت مراقبت از بیماران را کسب می کنند. وجود مشکلات متعدد در بخش آموزش بالینی می تواند بر کیفیت این آموزش اثرات منفی داشته باشد. هدف از این پژوهش مقایسه مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه مربیان و دانشجویان سال چهارم پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران می باشد.روش و ابزار: مطالعه انجام شده از نوع توصیفی- مقایسه ای است که در آن مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه مربیان و دانشجویان پرستاری مورد بررسی و مقایسه قرارگرفت. نمونه پژوهش شامل تمامی 50 مربی پرستاری با مدرک کارشناسی ارشد که در بخش های بالینی بیمارستانهای آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران مشغول آموزش بودند و 165 دانشجوی پرستاری سال چهارم دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1384 که از بین 175 نفر به صورت سرشماری حاضر به شرکت در مطالعه و تکمیل پرسشنامه شدند.نتایج: بر اساس یافته ها مهم ترین مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه مربیان پرستاری عبارت بودند از: فقدان یا کمبود امکانات آموزشی و رفاهی برای دانشجویان در محیط های بالینی (22 در صد)، تفاوتهای موجود بین اهداف آموزشی کارآموزی و انتظارات بخش از دانشجو (18 درصد) و کثرت تعداد دانشجویان موجود در بخش (14درصد). عمده ترین مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری عبارت بودند از: ناهماهنگی بین آموخته های نظری و کارهای عملی (4/16 درصد)، تفاوتهای موجود بین اهداف آموزشی کارآموزی و انتظارات بخش از دانشجو (5/14 درصد) و عدم استفاده از فرایند پرستاری در مراقبت های بالینی ((درصد 13/9.نتیجه گیری: با توجه به یافته ها، مشکلاتی در بخش آموزش بالینی پرستاری وجود دارد که برخی از آنها هم از دیدگاه مربیان و هم از دیدگاه دانشجویان در اولویت می باشند. لذا توصیه می شود که تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام گیرد تا مسوولان محترم برنامه ریزی آموزشی با آگاهی بیشتری و بر اساس نیاز فراگیران برای آموزش بالینی کشور تصمیم بگیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرج الهی، معصومه، و شکرابی، ربابه. (1384). مقایسه مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه مربیان و دانشجویان سال چهارم پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/450660/fa

    Vancouver: کپی

    فرج الهی معصومه، شکرابی ربابه. مقایسه مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه مربیان و دانشجویان سال چهارم پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/450660/fa

    IEEE: کپی

    معصومه فرج الهی، و ربابه شکرابی، “مقایسه مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه مربیان و دانشجویان سال چهارم پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/450660/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button