مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

771
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر دوره های آموزش اینترنتی بر فراگیران (دانشجویان)

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 61

چکیده

 مقدمه و هدف: آموزش از طریق اینترنت بطور گسترده ای جهت دوره های تحصیلی و حتی دوره های کامل دانشگاهی ارایه می گردد اما در این زمینه سوالاتی در مورد کیفیت یادگیری آموزش گیرندگان و آینده تحصیلی آنان مطرح است.مرور مطالعات: این مطالعه در طی دو نیمسال متوالی انجام گردید و 64 دانشجوی دوره لیسانس در آن شرکت داشتند و ارتباط در جهت توضیح ساده تکالیف یا پاسخ به سوالات و حمایت مثبت, تشویق و پیشنهاد توسعه ایده ها و پاسخها بود.نتایج: جهت بررسی نتایج و بازخورد آموزش اینترنتی یک امتحان online چند منظوره استفاده شد و همزمان یک تست تقریبا یکسان بر روی 42 دانشجوی دوره لیسانس برگزار شد که با روش سنتی تدریس شده بودند. نهایتا نمره متوسط دانشجویان اینترنتی 90 و متوسط نمره دانشجویان روش سنتی 70 بود, سپس از دانشجویان سوال شده بود که به عنوان دانشجوی اینترنتی چه تغییری در خود احساس می کنند؟ و تشویق به مشارکت در دوره را در خود چگونه ارزیابی می کنند؟نظرات مطرح شده عبارت بود از احساس استقلال و یادگیری خود, غلبه بر پاسخها به طور مستقل, ترفیع, انضباط و خودکار بودن, کسب راههای یادگیری متعدد و افزایش امکان مشارکت در دوره آسودگی و انعطاف پذیری تاثیرمثبت آن در یادگیری, بازتاب سریع از استاد جهت افزایش یادگیری, گفتگوی موثر و بطور کلی 88 درصد دانشجویان (n=56) اثرات مشارکت در دوره را بر یادگیری خود مثبت تلقی کردند دربرابر نظرات مثبت نظریه هایی مبنی بر فقدان کلاس مشخص و فقدان ارتباط اجتماعی با سایر فراگیران, و جو انضباط بیشتر در کلاس درس به روش سنتی, تاثیر بیشتر ارتباط زنده فیمابین فراگیر و استاد از جمله نظرات منفی در رابطه با آموزش اینترنتی بود.بحث: نظر به اینکه دوره های اینترنتی درحال افزایش است, تعیین عواملی که به موفقیت دانشجو کمک می کند حیاتی است, در مجموع بسیاری از فراگیران دوره های اینترنتی را مشکل تر از روش سنتی می دانستند و به نقش استاد و طراح آموزش و فیدبک سریع و شروع ارتباط با دانشجو اهمیت می دادند و استاد نه تنها مسوول سوال کردن است بلکه باید برای دانشجویان منابع, تحرک ها و سوالاتی که فراگیر را به جستجو کردن در مورد سوالاتشان وادار می کند, فراهم کند و تاثیر آموزش اینترنتی و مقایسه آن با روش سنتی بر روی دانشجویان و پیامدهای آموزشی آن نیاز به بررسی بیشتر دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معروفی، مریم. (1382). بررسی تاثیر دوره های آموزش اینترنتی بر فراگیران (دانشجویان). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 3((ویژه نامه 10))، 61-61. SID. https://sid.ir/paper/452461/fa

    Vancouver: کپی

    معروفی مریم. بررسی تاثیر دوره های آموزش اینترنتی بر فراگیران (دانشجویان). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1382؛3((ویژه نامه 10)):61-61. Available from: https://sid.ir/paper/452461/fa

    IEEE: کپی

    مریم معروفی، “بررسی تاثیر دوره های آموزش اینترنتی بر فراگیران (دانشجویان)،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 3، no. (ویژه نامه 10)، pp. 61–61، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/452461/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button