مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

480
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

165
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

وضعیت کار عملی کارآموزان گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر اساس یادداشت های الکترونیکی روزانه دانشجویان (نامه علمی)

صفحات

 صفحه شروع 425 | صفحه پایان 426

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 مقدمه: آموزش دانشجویان پزشکی در بخش های بالینی مشتمل بر آموزش های تئوری و آموزش های عملی است. از آن جایی که موفقیت پزشکان وابسته به فراگیری دانش و مهارت های عملی به صورت همزمان است، لذا فراگیری مهارت های عملی اگر ارزشمندتر از مهارت های دانشی نباشد، اهمیت آن از این مهارت ها کمتر نخواهد بود. هدف پژوهش حاضر بررسی وضعیت مهارت های عملی دانشجویان کارآموز بخش کودکان در سال تحصیلی 1388 با استفاده از یادداشت های روزانه الکترونیک است، تا در این راستا گامی هر چند کوچک در جهت ارتقای سطح مهارت های بالینی دانشجویان پزشکی برداریم.روش ها: پژوهش حاضر یک بررسی توصیفی - مقطعی است که بر روی 90 دانشجوی کارآموز پزشکی بخش اطفال طی سال تحصیلی 1388 در دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است. یادداشت روزانه در قالب یک صفحه دیجیتال در آدرس: www.sums.ac.ir/peddept.studentlogbook در اختیار دانشجویان قرار داده شد. این صفحه شامل نام دانشجو، نام بخش هایی که در دوره سه ماهه بخش کودکان گذرانیده شده بود و رویه های مختلف مواجه شده در بخش ها بود. در برابر هر رویه دانشجویان مشخص می کردند که آیا فقط رویه را مشاهده کرده اند، آن را به کمک کارورز و یا دستیار انجام داده اند و یا این که رویه به تنهایی توسط آنها انجام شده است. فرم یادداشت های روزانه الکترونیکی قبلا توسط اساتید بخش کودکان تهیه شده و روایی و پایایی آنها مشخص گردیده بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آموزگار، حمید، و زحمتکشان، مژگان. (1390). وضعیت کار عملی کارآموزان گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر اساس یادداشت های الکترونیکی روزانه دانشجویان (نامه علمی). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(4 (پیاپی 33))، 425-426. SID. https://sid.ir/paper/453477/fa

    Vancouver: کپی

    آموزگار حمید، زحمتکشان مژگان. وضعیت کار عملی کارآموزان گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر اساس یادداشت های الکترونیکی روزانه دانشجویان (نامه علمی). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(4 (پیاپی 33)):425-426. Available from: https://sid.ir/paper/453477/fa

    IEEE: کپی

    حمید آموزگار، و مژگان زحمتکشان، “وضعیت کار عملی کارآموزان گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر اساس یادداشت های الکترونیکی روزانه دانشجویان (نامه علمی)،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 4 (پیاپی 33)، pp. 425–426، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/453477/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button