مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,887
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

461
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارایه یک متدولوژی برای ایجاد استراتژی مدیریت دانش مطالعه و بررسی سه سازمان نمونه

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 59

چکیده

 برای ارزیابی و انتخاب استراتژی مناسب مدیریت دانش, عوامل سازمانی زیادی باید مورد توجه قرار ‏بگیرد. از طرفی در رویکرد پویا برای ایجاد استراتژی مدیریت دانش, وضعیت فرایندهای خلق و ‏انتشار دانش تاثیر مستقیمی بر استراتژیهای انتخابی دارد. رویکردهای انسان-گرا و سیستم-گرا در ‏استراتژی مدیریت دانش دارای تفاوت های بنیادی با یکدیگر بوده و نیاز به زیر ساخت ها, روش ها و ‏ابزارهایی از مدیریت دانش دارند که با هم متفاوت و گاهی اوقات متضادند. در این پژوهش ابتدا مرور ‏مبانی نظری از تحقیقات موجود در ارتباط با استراتژیسازی مدیریت دانش انجام شد و عوامل ‏تاثیرگذار بر استراتژی مدیریت دانش سازمانی از چارچوب ها و مدل های مفهومی و متدولوژیها و ‏روش های اجرایی موجود استخراج شدند. سپس یک متدولوژی جامع برای ایجاد استراتژی مدیریت ‏دانش ارایه شد. در این متدولوژی عواملی که بر استراتژی انتخاب شده نهایی اثر می گذارند عبارتند ‏از: استراتژی عمومی کسب و کار سازمان, ساختار سازمانی, عوامل فرهنگی و فرایند های خلق و ‏انتشار دانش در ناحیه دانش بر سازمان. در این متدولوژی بر تاثیر متقابل استراتژیهای فناوری ‏اطلاعات و مدیریت منابع انسانی بر استراتژی مدیریت دانش تاکید میشود, ضمن این که در همه ‏مراحل متدولوژی توجه به استراتژی پویای مدیریت دانش وجود داشته و استراتژی نهایی برای ‏سازمان به صورتی طیفی از انسان گرایی تا سیستم گرایی و با هدف توازن سطح دانش آشکار و ‏ضمنی سازمان در نظر گرفته میشود. متدولوژی ارایه شده در قالب فرضیه های تحقیق با نظر سنجی ‏از خبرگان آزمون و تایید و در سه سازمان نمونه به عنوان مطالعه موردی پیاده سازی شده است. در ‏پایان در ارتباط با استراتژیهای متفاوت به دست آمده برای سه سازمان نمونه تحلیل و مقایسه ‏صورت گرفته است.‏

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

الهی، شعبان، خدیور، آمنه، و حسن زاده، علیرضا. (1389). ارایه یک متدولوژی برای ایجاد استراتژی مدیریت دانش مطالعه و بررسی سه سازمان نمونه. پژوهش های مدیریت در ایران، 14(3 (پیاپی 68))، 23-59. SID. https://sid.ir/paper/453691/fa

Vancouver: کپی

الهی شعبان، خدیور آمنه، حسن زاده علیرضا. ارایه یک متدولوژی برای ایجاد استراتژی مدیریت دانش مطالعه و بررسی سه سازمان نمونه. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1389؛14(3 (پیاپی 68)):23-59. Available from: https://sid.ir/paper/453691/fa

IEEE: کپی

شعبان الهی، آمنه خدیور، و علیرضا حسن زاده، “ارایه یک متدولوژی برای ایجاد استراتژی مدیریت دانش مطالعه و بررسی سه سازمان نمونه،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 14، no. 3 (پیاپی 68)، pp. 23–59، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/453691/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button