مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,348
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

991
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین شیوه های آموزش کارکنان با فرایندهای مدیریت دانش سازمانی: در صنعت هسته ای

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 128

چکیده

 این پژوهش با هدف شناخت رابطه شیوه های آموزش کارکنان (شیوه گروهی و اجتماعات یادگیری, شیوه عملی فعال, شیوه خوداقدامی و شیوه رسمی) با فرایندهای مدیریت دانش (فرایند شناسایی و کسب دانش, فرایند تولید دانش, و فرایند اشتراک دانش) در سازمان انرژی اتمی ایران انجام شد.جامعه پژوهش تمام کارشناسان بالای پنج سال سابقه خدمت سازمان و واحدهای تابع آن بودند که انواع آموزش های سازمانی را به شیوه های مختلف تجربه کرده بودند. از جامعه پیش گفته تعداد 328 نفر به شیوه تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. از پرسشنامه محقق ساخت برای گردآوری داده ها استفاد شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرانباخ محاسبه و مقدار آلفای استاندارد شده برای شیوه های آموزش 86 درصد و برای فرایندهای مدیریت دانش 89 درصد تثبیت شد. به منظور اطمینان از روایی ابزار پژوهش از روش کیفی استفاده شد. با جمع آوری داده ها و تحلیل آنها, یافته ها بین شیوه های آموزشی گروهی و اجتماعات یادگیری, عملی فعال, خوداقدامی و شیوه رسمی با فرایندهای کسب و شناسایی, تولید و اشتراک دانش رابطه معنادار نشان داد. بر اساس نتایج این تحقیق می توان گفت شیوه آموزشی عملی فعال بیشترین تاثیر رگرسیونی را روی فرایند تولید دانش دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شکرزاده، صادق، صباغیان، زهرا، و پرداخت چی، محمدحسن. (1391). رابطه بین شیوه های آموزش کارکنان با فرایندهای مدیریت دانش سازمانی: در صنعت هسته ‌ای. پژوهش های مدیریت در ایران، 16(2 (پیاپی 75))، 113-128. SID. https://sid.ir/paper/382261/fa

    Vancouver: کپی

    شکرزاده صادق، صباغیان زهرا، پرداخت چی محمدحسن. رابطه بین شیوه های آموزش کارکنان با فرایندهای مدیریت دانش سازمانی: در صنعت هسته ‌ای. پژوهش های مدیریت در ایران[Internet]. 1391؛16(2 (پیاپی 75)):113-128. Available from: https://sid.ir/paper/382261/fa

    IEEE: کپی

    صادق شکرزاده، زهرا صباغیان، و محمدحسن پرداخت چی، “رابطه بین شیوه های آموزش کارکنان با فرایندهای مدیریت دانش سازمانی: در صنعت هسته ‌ای،” پژوهش های مدیریت در ایران، vol. 16، no. 2 (پیاپی 75)، pp. 113–128، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/382261/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button