Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,455
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فراگیری ساختارهای مفعول ناپذیر و فاعل ناپذیر زبان انگلیسی توسط فراگیران فارسی زبان

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 85

چکیده

 در دو دهه اخیر فراگیری ساختارهای موضوعی توسط محققان مختلفی که در زمینه یادگیری زبان دوم فعالیت می کنند (Atay, 2010, Can, 2009, Chay, 2006, Kras, 2007) مورد بررسی قرار گرفته است. در تحقیق حاضر «فعل» به عنوان اساسی ترین عنصر جمله مورد بررسی قرار می گیرد. سه نوع فعل در زبان انگلیسی وجود دارد که به نظر دشواری بیشتری برای فراگیران فارسی زبان ایجاد می کند: (الف) افعال مفعول پذیر دو وجهی (مثل: open) (ب) افعال مفعول ناپذیر (مثل: cry) و (ج) افعال فاعل ناپذیر (مثل: die). هدف از این تحقیق بررسی و شفاف سازی دشواریهای فراگیران فارسی زبان در راستای یادگیری ساختارهای یاد شده است. همچنین نقش تاثیر بین زبانی و بسندگی زبانی نیز در این زمینه مورد بررسی قرار می گیرد. نتایج بررسی نشان می دهد که فراگیران دشواری هایی در ارتباط با افعال فاعل ناپذیر و همچنین شکل ناگذرای افعال مفعول پذیر دو وجهی داشتند. همچنین تاثیر زبان اول (فارسی) در فراگیری ساختارهای مفعول ناپذیر و حالت ناگذرای افعال مفعول پذیر دووجهی با وضوح بیشتری مشاهده شد به طوریکه فراگیران به خاطر تاثیر منفی انتقال از زبان اول به زبان دوم اشکالاتی در زبان دوم داشتند. در مورد افعال فاعل ناپذیر, چالش های فراگیران مربوط به فقدان دانش شهودی آنها در زبان دوم بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، محمدجواد، و آریامنش، علی اکبر. (1391). فراگیری ساختارهای مفعول ناپذیر و فاعل ناپذیر زبان انگلیسی توسط فراگیران فارسی زبان. آموزش مهارت های زبان (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)، 4(2 (تابستان 4/67))، 53-85. SID. https://sid.ir/paper/454070/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی محمدجواد، آریامنش علی اکبر. فراگیری ساختارهای مفعول ناپذیر و فاعل ناپذیر زبان انگلیسی توسط فراگیران فارسی زبان. آموزش مهارت های زبان (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)[Internet]. 1391؛4(2 (تابستان 4/67)):53-85. Available from: https://sid.ir/paper/454070/fa

    IEEE: کپی

    محمدجواد رضایی، و علی اکبر آریامنش، “فراگیری ساختارهای مفعول ناپذیر و فاعل ناپذیر زبان انگلیسی توسط فراگیران فارسی زبان،” آموزش مهارت های زبان (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)، vol. 4، no. 2 (تابستان 4/67)، pp. 53–85، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/454070/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا