Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

424
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

275
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان دانش و درک اینترن های دانشگاه علوم پزشکی تهران از مطالب آمار زیستی (نامه علمی)

صفحات

 صفحه شروع 455 | صفحه پایان 456

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 با توجه به افزایش روزافزون مقالات در حوزه پزشکی نیاز پزشکان بالینی به کسب دانش در زمینه اپیدمیولوژی و آمار حیاتی افزایش می یابد، هر چند نتایج مطالعات نشان می دهد که تنها 21 درصد از پزشکان می توانند تفسیر داده ها در مقالات را به طور صحیح درک کنند.کارورزان که دانشجویان دوره اینترنی شناخته می شوند، بلافاصله پس از فراغت از تحصیل باید طبابت بالینی خود را آغاز کنند؛ لذا لازم است توانایی لازم برای استفاده از نتایج مطالعات و به کارگیری آنها در طبابت بالینی را داشته باشند. هدف از این مطالعه بررسی دانش و درک اینترن های دانشگاه علوم پزشکی تهران از مسائل آماری می باشد. یک سوم از اینترن های دانشگاه علوم پزشکی تهران (هشتاد نفر) در بهار 89 به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. پرسشنامه ای بر گرفته از پرسشنامه طراحی شده در مجله JAMA برای گردآوری داده ها به کار گرفته شد. پرسشنامه اولیه به روش forward backward ترجمه شد. بر اساس نظر دو متخصص آمار و دو نفر از دانشجویان آگاه به پژوهش، هفت سوال حذف شد. سپس پرسشنامه به بیست نفر از اینترن ها داده شد و از آنها خواسته شد که مجددا پس از دو هفته پرسشنامه را تکمیل کنند. روایی پرسشنامه با تست آلفای کرونباخ ارزیابی گردید که برای سوالات نگرش 0.73، برای سوالات اطمینان 0.69، و برای سوالات ارزیابی دانش 0.74 محاسبه شد سوالاتی که در ارتباط با تمایل بودند از یک تا پنج نمره دهی شدند. سوالات مربوط به تمایل و توانایی تفسیر از یک تا پنج و سایر سوالات به صورت تست چهار گزینه ای در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قجرزاده، مهسا، عبداله زاده، سینا، و رفیعی، سیما. (1390). میزان دانش و درک اینترن های دانشگاه علوم پزشکی تهران از مطالب آمار زیستی (نامه علمی). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 11(5 (پیاپی 34))، 455-456. SID. https://sid.ir/paper/454488/fa

    Vancouver: کپی

    قجرزاده مهسا، عبداله زاده سینا، رفیعی سیما. میزان دانش و درک اینترن های دانشگاه علوم پزشکی تهران از مطالب آمار زیستی (نامه علمی). مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1390؛11(5 (پیاپی 34)):455-456. Available from: https://sid.ir/paper/454488/fa

    IEEE: کپی

    مهسا قجرزاده، سینا عبداله زاده، و سیما رفیعی، “میزان دانش و درک اینترن های دانشگاه علوم پزشکی تهران از مطالب آمار زیستی (نامه علمی)،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 11، no. 5 (پیاپی 34)، pp. 455–456، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/454488/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا