مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

314
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

414
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثربخشی مداخله مبتنی بر ارزیابی مجدد مثبت و آموزش مهارت حل مساله بر اضطراب دوره انتظار نتیجه درمان با IUI (تلقیح داخل رحمی)

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 123

چکیده

 سابقه و هدف: دوره انتظار نتیجه درمان های کمک باروری با دیسترس شدید زنان همراه است. مطالعه حاضر با هدف مقایسه تاثیر مداخله مبتنی بر ارزیابی مجدد مثبت و آموزش مهارت حل مساله بر اضطراب دوره انتظار نتیجه درمان با IUI در زنان نابارور انجام شد.مواد و روش ها: این مطالعه کارآزمایی بالینی بر روی 108 زن مراجعه کننده به مرکز ناباروری میلادشهر مشهد انجام گرفت. در گروه آموزش مهارت حل مساله, مهارت حل مساله طی 3 جلسه آموزش داده شد, در گروه مداخله مبتنی بر ارزیابی مجدد مثبت دو جلسه آموزش جهت آشنایی واحدهای پژوهش با کارت افکار مقابله ای برگزار گردید و از آن ها خواسته می شد طی دوره انتظار کارت افکار مقابله ای را خوانده و فرم پایش روزانه را تکمیل کنند و گروه کنترل مراقبت معمول را دریافت می کردند. میانگین اضطراب بااستفاده از پرسشنامه اضطراب اشپیل برگر در روز دهم دوره انتظار نتیجه درمان در سه گروه مقایسه گردید.یافته ها: در روزدهم دوره انتظار میانگین نمره اضطراب آشکار در گروه کنترل (11.70±52.46), آموزش مهارت حل مساله (11.25±46.03) و مداخله مبتنی بر ارزیابی مجدد مثبت (10.50±47.34) اختلاف معنی دار داشت (P=0.039). اما میانگین اضطراب پنهان گروه کنترل (6.98±47.55), آموزش مهارت حل مساله (8.84±45.02) و مداخله مبتنی بر ارزیابی مجدد مثبت (8.89±45.92) اختلاف معنی دار وجود نداشت (P=0.426).استنتاج: با توجه به تاثیر مداخله مبتنی بر ارزیابی مجدد مثبت و آموزش مهارت حل مساله بر کاهش اضطراب دوره انتظار نتیجه درمان با IUI پیشنهاد می شود با توجه به امکانات موجود در هر مرکز ناباروری از مداخلات مذکور استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی گوجانی، مرضیه، کردی، معصومه، اصغری پور، نگار، امیریان، ملیحه، اسماعیلی، حبیب اله، و اسکندرنیا، الناز. (). . ، ()، -. SID. https://sid.ir/paper/45454/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی گوجانی مرضیه، کردی معصومه، اصغری پور نگار، امیریان ملیحه، اسماعیلی حبیب اله، اسکندرنیا الناز. . [Internet]. ؛():-. Available from: https://sid.ir/paper/45454/fa

    IEEE: کپی

    مرضیه قاسمی گوجانی، معصومه کردی، نگار اصغری پور، ملیحه امیریان، حبیب اله اسماعیلی، و الناز اسکندرنیا، “،” ، vol. ، no. ، pp. –، ، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/45454/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button