مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

831
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی آموزش مهارت حل مساله به شیوه گروهی بر ارتقای انگیزش پیشرفت و سازگاری دانش آموزان پسر مقطع متوسطه منطقه یک آموزش و پرورش شهر تهران در سال 86-1385

صفحات

 صفحه شروع 132 | صفحه پایان 146

چکیده

 هدف از این تحقیق حاضر بررسی اثر بخشی آموزش مهارت حل مساله بر ارتقای انگیزش و سازگاری دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه یک آموزش و پرورش شهر تهران در سال تحصیلی 85-86 می باشد. جامعه آماری در این پژوهش دانش آموزان دبیرستانی منطقه یک آموزش و پرورش و حجم نمونه 30 نفر می باشد که به روش تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. با توجه افت آزمودنی تعداد اعضای گروه آزمایش به 11 نفر و گروه کنترل به 13 نفر رسید. برای تعیین اثربخشی آموزش مهارت حل مساله از طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. طرح آموزشی طی 8 جلسه به گروه آزمایش آموزش داده شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش آزمون سازگاری دانش آموزان دبیرستانی و آزمون انگیزش پیشرفت (مبتنی بر روش جملات) می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده ها پس از محاسبه اختلاف نمرات پیش آزمون و پس آزمون برای هر دو گروه, از آزمون t برای گروه های مستقل استفاده شد. بدین ترتیب تجزیه و تحلیل فرضیه ها نشان داد: -1 آموزش مهارت حل مساله بر ارتقای انگیزش پیشرفت موثر نبوده است. -2 آموزش مهارت حل مساله بر میزان سازگاری در بعد اجتماعی دانش آموزان موثر نبوده است. -3 آموزش مهارت مذکور بر میزان سازگاری بر بعد آموزشی تاثیر داشته است. -4 آموزش مهارت حل مساله بر میزان سازگاری در بعد عاطفی موثر نبوده است. -5 آموزش مهارت حل مساله بر میزان سازگاری در بعد کلی تاثیر داشته است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرموسوی، امین، زهراکار، کیانوش، و فرخی، نورعلی. (1387). بررسی اثربخشی آموزش مهارت حل مساله به شیوه گروهی بر ارتقای انگیزش پیشرفت و سازگاری دانش آموزان پسر مقطع متوسطه منطقه یک آموزش و پرورش شهر تهران در سال 86-1385. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، 7(28)، 132-146. SID. https://sid.ir/paper/454548/fa

    Vancouver: کپی

    میرموسوی امین، زهراکار کیانوش، فرخی نورعلی. بررسی اثربخشی آموزش مهارت حل مساله به شیوه گروهی بر ارتقای انگیزش پیشرفت و سازگاری دانش آموزان پسر مقطع متوسطه منطقه یک آموزش و پرورش شهر تهران در سال 86-1385. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)[Internet]. 1387؛7(28):132-146. Available from: https://sid.ir/paper/454548/fa

    IEEE: کپی

    امین میرموسوی، کیانوش زهراکار، و نورعلی فرخی، “بررسی اثربخشی آموزش مهارت حل مساله به شیوه گروهی بر ارتقای انگیزش پیشرفت و سازگاری دانش آموزان پسر مقطع متوسطه منطقه یک آموزش و پرورش شهر تهران در سال 86-1385،” پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره)، vol. 7، no. 28، pp. 132–146، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/454548/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button