مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

829
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دیدگاه نظریه بهینگی به فراگیری خوشه های همخوان هجای زبان انگلیسی توسط فارسی زبانان زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 109

چکیده

 این تحقیق به بررسی فراگیری خوشه های همخوان در ساختار هجای زبان انگلیسی, هم در موقعیت آغازه هجا و هم در موقعیت پایانه هجا, توسط زبان آموزان فارسی زبان می پردازد. ساختار هجای زبان فارسی "(CV(CC" می باشد که از یک همخوان در موقعیت آغازه هجا و دو صامت اختیاری در موقعیت پایانه هجا  تشکیل شده است؛ در حالی که ساختار هجای زبان انگلیسی "(CCC)V(CCCC)" می باشد. بنابراین, زبان آموزان فارسی زبان, باید تضاد بین آنچه می دانند (زبان اول) و آنچه می آموزند (زبان دوم) را بر طرف سازند. نظریه بهینگی که در سال 1993 توسط پرینس و اسمالنسکی مطرح شد, ادعا می کند که دانش زبان از مجموعه ای از توصیف های ساختاری جهانشمول و رتبه بندی محدودیت های خاص هر زبان, تشکیل شده است. این نظریه, نه تنها برای این مساله که چرا زبان آموزان با ساختار خاصی از زبان انگلیسی مشکل دارند توضیح آشکاری ارایه می دهد, بلکه چگونگی حل این مساله را نیز بیان می کند. چهل نفر از دو سطح بسندگی زبان انگلیسی در این تحقیق شرکت کردند و داده ها به دو شیوه جمع آوری شدند. شیوه اول جمع آوری داده ها آزمون درک خوشه های همخوان و شیوه دوم آزمون تولید خوشه های صامت می باشد. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که همه زبان آموزان فارسی زبان در تولید و درک خوشه های صامت آغازه  دچار مشکل می شوند؛ اما زبان آموزان سطح پایین تر به طور معناداری با مشکلات بیشتری مواجه می شوند. شایان ذکر است که زبان آموزان در تولید و درک خوشه های صامت پایانی که از بیش از دو صامت تشکیل شده اند, نسبت به خوشه های صامت پایانی دیگر که تنها از دو صامت تشکیل شده اند, دچار مشکل بیشتری می شوند. نتایج این تحقیق همچنین نشان داد که  فرآیند درج در موقعیت آغازه هجا متداول تر است, در حالی که فرآیند حذف و جایگزینی صامت بیشتر در موقعیت پایانه هجا رخ می دهد. نتایج این تحقیق به مدرسین زبان انگلیسی و تهیه کنندگان مطالب درسی کمک می کند تا بهتر بتوانند میزان دشواری خوشه های همخوان را بهتر تخمین بزنند و زمان لازم و مقدار مطالب تدریس را تعیین کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جباری، علی اکبر، و ارغوانی، لیلا. (1389). دیدگاه نظریه بهینگی به فراگیری خوشه های همخوان هجای زبان انگلیسی توسط فارسی زبانان زبان انگلیسی. مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، 53(217)، 69-109. SID. https://sid.ir/paper/454861/fa

    Vancouver: کپی

    جباری علی اکبر، ارغوانی لیلا. دیدگاه نظریه بهینگی به فراگیری خوشه های همخوان هجای زبان انگلیسی توسط فارسی زبانان زبان انگلیسی. مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1389؛53(217):69-109. Available from: https://sid.ir/paper/454861/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر جباری، و لیلا ارغوانی، “دیدگاه نظریه بهینگی به فراگیری خوشه های همخوان هجای زبان انگلیسی توسط فارسی زبانان زبان انگلیسی،” مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، vol. 53، no. 217، pp. 69–109، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/454861/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button