مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

732
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش پویای گروهی: ارایه مدلی از راهبردهای میانجی گری در آموزش مهارت شنیداری

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 58

چکیده

 سنجش پویای گروهی که مبتنی بر فرضیه اجتماعی- فرهنگی ویگوتسکی می باشد اخیرا به عنوان روشی برای شناسایی حوزه تقریبی رشد زبان آموزان در کلاس مطرح شده است (پانر و لنتالف, 2010؛ شعبانی, 2010). این مقاله بر آن است تا کاربرد سنجش پویای گروهی را به عنوان روشی برای شناسایی راهبردهای میانجیگری که یک مدرس زبان انگلیسی در تعامل خود با گروهی از زبان آموزان در زمینه مهارت شنیداری مورد استفاده قرار داده به تصویر بکشد. هدف دیگر این مقاله شناسایی تاثیر آموزش مبتنی بر سنجش پویای گروهی بر یادگیری جمعی می باشد. روش اجرایی این ارزیابی به صورت میکروژنتیک, طولی و تعاملی می باشد. جمعی از زبان آموزان در گروه سنی 20 تا 25 در این مطالعه شرکت کردند. مواد آموزشی مورد استفاده در جلسات سنجش شامل فایل های شنیداری رادیو صدای آمریکا VOA بوده است. تحلیل کیفی نمونه های تعاملی این روش یک مدل راهبردی میانجیگری متشکل از انواع مختلف بازخوردهای مسقیم و غیرمستقیم را نشان می دهد. بررسی ها نشان داد که روش کالبدی جمعی (دوناتو, 1994) زمینه را برای توزیع کمک (پلات و بروکس, 1994) بین زبان آموزان در فضای اجتماعی کلاس فراهم می کند به طوری که داوطلبین اولیه و ثانویه به طور متقابل از کمک های یکدیگر بهره می گیرند (پانر, 2009). با استفاده ازمدل راهبردی میانجیگری فرایندهای میکروژنتیک و تکاملی زبان آموزان در طول زمان شناسایی شد. هم چنین مشخص شد حوزه تقریبی رشد گروهی فراتر از حوزه تقریبی رشد انفرادی عمل می کند. در پایان, با توجه به یافته ها پیشنهاد می شود راهبردهای میانجیگری شناسایی شده در این تحقیق به عنوان راهنما برای مدرس زبان انگلیسی در هنگام تعاملات خود با حوزه تقریبی رشد زبان آموزان در کلاس مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علوی، سیدمحمد، کیوان پناه، شیوا، و شعبانی، کریم. (1390). سنجش پویای گروهی: ارایه مدلی از راهبردهای میانجی گری در آموزش مهارت شنیداری. آموزش مهارت های زبان (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)، 3(4 (پیاپی 4/65))، 27-58. SID. https://sid.ir/paper/454934/fa

    Vancouver: کپی

    علوی سیدمحمد، کیوان پناه شیوا، شعبانی کریم. سنجش پویای گروهی: ارایه مدلی از راهبردهای میانجی گری در آموزش مهارت شنیداری. آموزش مهارت های زبان (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)[Internet]. 1390؛3(4 (پیاپی 4/65)):27-58. Available from: https://sid.ir/paper/454934/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد علوی، شیوا کیوان پناه، و کریم شعبانی، “سنجش پویای گروهی: ارایه مدلی از راهبردهای میانجی گری در آموزش مهارت شنیداری،” آموزش مهارت های زبان (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)، vol. 3، no. 4 (پیاپی 4/65)، pp. 27–58، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/454934/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button