مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,490
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی پویای مهارت های شنیداری دانشجویان مترجمی

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 26

کلیدواژه

حوزه ارتقا نزدیک (ZPD)Q3

چکیده

 وایگاتسکی با هدف ارایه تصویری دقیق تر از توان زبان آموز روشی نوین را برای ارزیابی تحت عنوان ارزیابی پویا پایه ریزی کرد که در آن دو فرایند ارزیابی و آموزش به طور همزمان, به منظور شناسایی منشا مشکلات خاص زبان آموز و ارتقای توانایی های رو به رشد او, به اجرا در می آید. ارزیابی پویا به عنوان حوزه ای جدید در روانشناسی رشد اخیرا توسط پژوهشگران علاقمند در سایر رشته های مرتبط, با هدف احیای کاربردهای بالقوه تئوری اجتماعی - فرهنگی و ایگاتسکی و ایده بنیادین او تحت عنوان حوزه ارتقای نزدیک (ZPD), در ارزیابی تونایی های زبانی زبان آموزان مورد استفاده قرار گرفته است. تحقیق حاضر بر آن است که کاربرد ارزیابی پویا را در تشخیص و ارتقای توانایی های شنیداری دانشجویان مترجمی در کلاس مورد آزمایش قرار دهد. حالت گروهی و همزمان ارزیابی پویا (G-DA) پایه های نظری روش ارزیابی این تحقیق را تشکیل می دهد. نمونه های ارزیابی پویای همزمان و ارتباطی در طول 8 هفته جلسه آموزشی جمع آوری شده؛ مثال های کیفی و ریزساختاری ارزیابی پویا به منظور اثبات تاثیر این روش بر توانایی های شنیداری دانشجویان ارایه شده است. نتایج این تحقیق نشان داد که آموزش G-DA کمک می کند تا منشا مشکلات دانشجویان هنگام گوش کردن به اخبار بهتر شناسایی و توان رو به رشد آنها تقویت شود. آموزش G-DA باعث شد توان عمومی دانشجویان کلاس از طریق تعامل بین استاد و تعدادی از دانشجویان در کلاس ارتقا یابد. در پایان, پیشنهاد می شود روش G-DA به عنوان روشی نوین برای آموزش و ارزیابی در ارتقای توان شنیداری دانشجویان مترجمی در کلاس مورد استفاده قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شعبانی، کریم. (1390). ارزیابی پویای مهارت های شنیداری دانشجویان مترجمی. مطالعات ترجمه، 9(33)، 9-26. SID. https://sid.ir/paper/96167/fa

    Vancouver: کپی

    شعبانی کریم. ارزیابی پویای مهارت های شنیداری دانشجویان مترجمی. مطالعات ترجمه[Internet]. 1390؛9(33):9-26. Available from: https://sid.ir/paper/96167/fa

    IEEE: کپی

    کریم شعبانی، “ارزیابی پویای مهارت های شنیداری دانشجویان مترجمی،” مطالعات ترجمه، vol. 9، no. 33، pp. 9–26، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/96167/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button