Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

875
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

243
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه هوش هیجانی و باورهای خود کار آمد پرستاران بخش اورژانس با رضایت بیماران از فرآیند درمان

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 22

چکیده

 زمینه و هدف: در تعامل سازنده با بیماران, هوش هیجانی و باورهای خود کارآمد پرستاران, جایگاه ارزنده ای دارد. پرستارانی که از هوش هیجانی بالاتر و خود کارآمدی بیشتر برخوردارند می توانند با جلب نظر بیماران و همراهانشان, به همکاری و تداوم درمان کمک کرده, رضایت مندی از فرآیند درمان را درآنها ارتقا بخشند.مواد و روش ها: دریک پژوهش با رویکرد توصیفی- مقطعی, برای بررسی رابطه بین هوش هیجانی, باورهای خود کارآمد پرستاران با رضایتمندی بیماران از فرآیند درمان, 45 پرستار زن شاغل دربخش اورژانس بیمارستانهای دولتی و خصوصی شهر رشت, پرسشنامه های هوش هیجانی و خودکارآمدی را تکمیل کردند, برای اندازه گیری میزان رضایت مندی بیماران مراجعه کننده به اورژانس نیز از 45 بیمار خواسته شد تا پرسشنامه رضایت مندی از فرآیند درمان را تکمیل کنند. داده های بدست آمده با آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج نشان داد که بین هوش هیجانی و خود کارآمدی پرستاران و رضایتمندی بیماران از فرآیند درمان رابطه معنی دار وجود دارد (P<0.01). تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که متغیرهوش هیجانی توانسته است رضایتمندی بیماران را پیش بینی کند (P<0.01). در عین حال خود کارآمدی نتوانست رضایتمندی بیماران را پیش بینی کند.نتیجه گیری: با توجه به منافع فردی و اجتماعی رضایتمندی بیماران از فرآیند درمان, با ارائه آموزشهای مناسب درجهت ارتقا هوش هیجانی و خود کارآمدی پرستاران بخش اورژانس, باید فرهنگ ارتباط مناسب بین پرستاران و بیماران را ارتقا داد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاکری نیا، ایرج. (1389). رابطه هوش هیجانی و باورهای خود کار آمد پرستاران بخش اورژانس با رضایت بیماران از فرآیند درمان. بیمارستان، 9(3-4 (مسلسل 35))، 15-22. SID. https://sid.ir/paper/455258/fa

    Vancouver: کپی

    شاکری نیا ایرج. رابطه هوش هیجانی و باورهای خود کار آمد پرستاران بخش اورژانس با رضایت بیماران از فرآیند درمان. بیمارستان[Internet]. 1389؛9(3-4 (مسلسل 35)):15-22. Available from: https://sid.ir/paper/455258/fa

    IEEE: کپی

    ایرج شاکری نیا، “رابطه هوش هیجانی و باورهای خود کار آمد پرستاران بخش اورژانس با رضایت بیماران از فرآیند درمان،” بیمارستان، vol. 9، no. 3-4 (مسلسل 35)، pp. 15–22، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/455258/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا