مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,042
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگاهی نو به طراحی محیط های یادگیری الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 100 | صفحه پایان 121

چکیده

 هدف این مقاله ارایه نگاهی جدید به طراحی محیط های یادگیری الکترونیکی است. در طراحی محیط های یادگیری الکترونیکی دو رویکرد متداول وجود دارد؛ رویکرد «مدیر محور» رویکردی است که در طراحی محیط های یادگیری الکترونیکی بر ابزارها و سازوکارهای مدیریتی و ارایه محتوا تاکید دارد. رویکرد دوم, بر ماهیت یادگیری, نیازها و علایق فردی یادگیرنده توجه دارد و رویکرد «یادگیرنده محور» نامیده می شود. در این رویکرد, سازوکارها و ابزارهای ارتباطی محیط الکترونیکی بیشتر مورد تاکید قرار می گیرد. ویژگی های محیط های الکترونیکی و تحلیل نقاط قوت و ضعف این دو رویکرد متداول نشان می دهد که در طراحی محیط های یادگیری الکترونیکی, باید یک نگاه ترکیبی و جدیدی را به کار گرفت. در نگاه جدید, برای طراحی محیط های یادگیری الکترونیکی باید نیازها و علایق یادگیرنده و امکانات ارتباطی محیط الکترونیکی در درجه اول, و ابزارهای مدیریتی و ارایه محتوا در درجه دوم مورد توجه قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سراجی، فرهاد. (1388). نگاهی نو به طراحی محیط های یادگیری الکترونیکی. مطالعات برنامه درسی، 3(12)، 100-121. SID. https://sid.ir/paper/456632/fa

    Vancouver: کپی

    سراجی فرهاد. نگاهی نو به طراحی محیط های یادگیری الکترونیکی. مطالعات برنامه درسی[Internet]. 1388؛3(12):100-121. Available from: https://sid.ir/paper/456632/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد سراجی، “نگاهی نو به طراحی محیط های یادگیری الکترونیکی،” مطالعات برنامه درسی، vol. 3، no. 12، pp. 100–121، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/456632/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button