مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,026
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,646
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش و بازی: تحلیلی بر دیدگاه های کنش متقابل نمادی در تعلیم و تربیت

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 14

چکیده

 دیدگاه کنش متقابل نمادی از دیدگاه های جامعه شناسی معاصر است که پدیده های اجتماعی را از دریچه خاصی مطالعه می کند. به طور کلی این دیدگاه بر پویایی کنش متقابل اجتماعی بین فرد و اجتماع و نتایج این فرآیند تاکید می کند. اندیشمندان این دیدگاه بر تعامل افراد و اجتماع در شکل گیری شخصیت فرد توجه خاصی مبذول کرده اند. آنان معتقدند که افراد با یکدیگر و با محیط خود کنش متقابل دارند و محیط اطراف خود را تحت تاثیر قرار داده و تحت تاثیر محیط و دیگر افراد موجود در آن نیز قرار می گیرند. از این رو, شخصیت انسانی چیزی جز آن چه که در برخورد با محیط و دیگران شکل می گیرد, نیست.در مباحث تربیت شناسی نیز توجه خاصی به بحث تعامل در رشد فراگیران شده است. یکی از اهداف هر نظام آموزشی تربیت شهروندان فرهیخته است که این مهم جز از طریق تعامل با هم کلاسان, معلم و ایفای نقش های مختلفی که بر عهده فراگیران گذاشته می شود به دست نخواهد آمد, یعنی فراگیر تنها با بازی نقش های مختلف یاد می گیرد در زندگی اجتماعی بعد از مدرسه چگونه عمل نماید. توجه به این بحث موجب طرح روش آموزشی نوینی چون یادگیری مشارکتی شده که از اصول اساسی این روش تاکید بر تعامل چهره به چهره فراگیران در کلاس است که در کنار رشد علمی موجبات رشد شخصیتی و اجتماعی فراگیران را به دنبال دارد. با توجه به اهمیت این مباحث نویسندگان با استفاده از روش تحلیلی ‐ اسنادی به بیان تاثیرات دیدگاه کنش متقابل نمادی در تعلیم و تربیت پرداخته و کارکرد بازی و نقش را در این حوزه تبیین می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ربانی، رسول، و نوروزی، رضاعلی. (1386). نقش و بازی: تحلیلی بر دیدگاه های کنش متقابل نمادی در تعلیم و تربیت. مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان، -(2 (پیاپی 23) (ویژه علوم اجتماعی))، 1-14. SID. https://sid.ir/paper/456953/fa

    Vancouver: کپی

    ربانی رسول، نوروزی رضاعلی. نقش و بازی: تحلیلی بر دیدگاه های کنش متقابل نمادی در تعلیم و تربیت. مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان[Internet]. 1386؛-(2 (پیاپی 23) (ویژه علوم اجتماعی)):1-14. Available from: https://sid.ir/paper/456953/fa

    IEEE: کپی

    رسول ربانی، و رضاعلی نوروزی، “نقش و بازی: تحلیلی بر دیدگاه های کنش متقابل نمادی در تعلیم و تربیت،” مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان، vol. -، no. 2 (پیاپی 23) (ویژه علوم اجتماعی)، pp. 1–14، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/456953/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button