مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

558
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی انتقادی مبانی رویکرد پسامدزنی به آموزش و پرورش

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 38

چکیده

 دراین مقاله مبانی اندیشه پسامدرن در آموزش و پرورش بررسی می شود. پسامدرنیسم که در دو دهه اخیر بر قلمرو وسیعی از علوم اجتماعی, فلسفه و فلسفه آموزش و پرورش تاثیر گذاشته است, واکنشی در برابر خردگرایی دوران مدرن و مبارزه با هر گونه مطلق انگاری است. ساخت زدایی, نسبی گرایی و عمل گرایی از ویژگی های نگرش فلسفی پسامدرن محسوب می شوند. پسامدرنیسم در قلمرو معرفت شناسی با تقی دانش مطلق, آن را به گونه ای با حوزه های قدرت و سرمایه پیوند می زند. از این رو فیلسوف آموزش و پرورش علاقه مند است که رابطه میان دانش, آموزان و یادگیری با قدرت سرمایه و دیگر پدیده های متحول فرهنگی را مورد بررسی قرار دهد. بررسی تعاریف, ریشه های تاریخی و مبانی فلسفی پسامدرنیسم و نقدهای آن ها از دیگر موضوع هایی است که در این مقاله مورد بحث قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صفارحیدری، حجت. (1386). بررسی انتقادی مبانی رویکرد پسامدزنی به آموزش و پرورش. دانشور رفتار، 14(27 (ویژه مقالات علوم تربیتی 9))، 29-38. SID. https://sid.ir/paper/458165/fa

    Vancouver: کپی

    صفارحیدری حجت. بررسی انتقادی مبانی رویکرد پسامدزنی به آموزش و پرورش. دانشور رفتار[Internet]. 1386؛14(27 (ویژه مقالات علوم تربیتی 9)):29-38. Available from: https://sid.ir/paper/458165/fa

    IEEE: کپی

    حجت صفارحیدری، “بررسی انتقادی مبانی رویکرد پسامدزنی به آموزش و پرورش،” دانشور رفتار، vol. 14، no. 27 (ویژه مقالات علوم تربیتی 9)، pp. 29–38، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/458165/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button