Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,157
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

333
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بکارگیری الگوی طرح تدریس اعضای تیم از دید دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 807 | صفحه پایان 813

چکیده

 مقدمه: توانایی اعضای یک تیم در کار, برقراری ارتباط موثر, پیش بینی و رفع تقاضاهای یکدیگر و ایجاد اطمینان به دنبال انجام فعالیت های هماهنگ جمعی را کار تیمی گویند. یکی از نکات مهم این است که چگونه می توانیم دانشجویان رشته های مختلف را برای کارهای گروهی کارآ آماده سازیم. با توجه به اینکه برخی از فعالیت های کلاسی و عمده فعالیت های یادگیری بالینی دانشجویان و پس از فارغ التحصیلی در کارهای اجرایی در گروه های کاری بوده؛ این مطالعه به دنبال آن است تا به شناختی از نتایج بکارگیری الگوی طرح تدریس اعضای تیم از دید دانشجویان دست یابد.روش ها: پژوهش حاضر یک مطالعه از نوع روش ترکیبی (mix methods) می باشد که جامعه هدف آن دانشجویان تحصیلات تکمیلی پرستاری می باشد. گردآوری داده ها از طریق آزمون و پرسش های باز صورت گرفته که در نهایت پرسش های باز به شیوه کیفی مورد تجزیه و تحلیل واقع شده است. سوالات آزمون نیز به صورت چهار گزینه ای و در رابطه با متن درس بوده و دانشجویان به سوالات در پایان تدریس پاسخ گفتند.نتایج: از بین نمرات فردی کسب شده که طیف +30 تا -10 را داشت, تنها یک نفر توانست نمره کامل 30 را احراز کند. 2 نفر نمره 22 (2 اشتباه) و مابقی 9 نفر نمره 26 (یک اشتباه) را کسب نمودند. نتایج کدگذاری و خلاصه سازی پاسخ های سوال باز دو دسته احساسات مثبت و منفی را مشخص نمود. در محور احساسات مثبت احساس جدید بودن یادگیری به شیوه ای دیگر, خوشایند بودن جو کلاس, هیجان انگیز بودن روش آموزش, ایجاد حس رقابت نسبت به سایر تیم ها و نداشتن احساس خستگی در پایان کلاس قرار داشتند. در محور احساسات منفی هم زیر محورهای نیاز به تلاش زیاد جهت یادگیری, منحرف شدن حواس و متداول نبودن شیوه تدریس قرار داشت.نتیجه گیری: علی رغم جدید بودن روش آموزش, دانشجویان مشتاقانه تلاش به یادگیری و اجرای این روش نمودند. در کل دانشجویان نمرات خوبی را احراز نمودند که البته ممکن است هم به جدید و جذاب بودن محتوا برگردد و هم می تواند تحت تاثیر مقطع تحصیلی دانشجویان باشد و یا علاوه بر این موارد ناشی از موثر بودن این روش آموزش نیز بوده باشد. پیشنهاد می گردد شیوه های آموزش تیمی بیشتری در برنامه روش های تدریس دروس مختلف طراحی و اثرگذاری آنها بررسی گردد و امید است استفاده از چنین شیوه هایی بتدریج در مقاطع مختلف تحصیلی از دبستان تا دانشگاه متداول شده و قابلیت بکارگیری و انجام کارهای گروهی هر چه بیشتر گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حقانی، فریبا، و روانی پور، مریم. (1389). بکارگیری الگوی طرح تدریس اعضای تیم از دید دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش))، 807-813. SID. https://sid.ir/paper/459547/fa

    Vancouver: کپی

    حقانی فریبا، روانی پور مریم. بکارگیری الگوی طرح تدریس اعضای تیم از دید دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)):807-813. Available from: https://sid.ir/paper/459547/fa

    IEEE: کپی

    فریبا حقانی، و مریم روانی پور، “بکارگیری الگوی طرح تدریس اعضای تیم از دید دانشجویان پرستاری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)، pp. 807–813، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/459547/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا