Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

983
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

310
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مولفه های سنجش به عنوان یادگیری بر خودپنداره و پیشرفت ریاضی دانش آموزان دختر سال سوم راهنمایی اراک

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 53

چکیده

 این پژوهش به منظور تعیین تاثیر آموزش مولفه های سنجش به عنوان یادگیری بر خودپنداره و پیشرفت ریاضی دانش آموزان دختر سال سوم راهنمایی شهرستان اراک انجام شد. به همین منظور نمونه ای به حجم 67 نفر (مشتمل بر دو کلاس سوم راهنمایی که به صورت طبیعی تشکیل شده بودند) از بین دانش آموزان دختر سال سوم راهنمایی شهرستان اراک به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب, و به تصادف در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. نخست از هر دو گروه پیش آزمون خودپنداره آهلووالیا به عمل آمد و نمرات مستمر ریاضی 45 روز ابتدای شروع سال تحصیلی, به عنوان پیش آزمون ریاضی محسوب شد. پس از آن آزمودنی های گروه آزمایش به مدت 12 جلسه آموزش مولفه های سنجش به عنوان یادگیری دریافت نمود, اما گروه کنترل هیچ گونه مداخله ای دریافت نکرد. در پایان دوره آموزش مولفه های سنجش به عنوان یادگیری, از هر دو گروه پس آزمون خودپنداره آهلووالیا به عمل آمد و نمرات مستمر ریاضی 3 ماه طول آموزش, به عنوان پس آزمون ریاضی در نظر گرفته شد. تحلیل داده ها با تحلیل واریانس چندمتغیره برای نمرات افتراقی نشان داد که آموزش مولفه های سنجش به عنوان یادگیری, خودپنداره, و پیشرفت ریاضی دانش آموزان دختر سال سوم راهنمایی را افزایش داده است و این افزایش به لحاظ آماری در سطح معنی داری کمتر 0.01 معنی دار بود. همچنین آموزش راهبردهای خود تنظیمی بر همه خرده مقیاس های خودپنداره به جز خرده مقیاس رفتار دانش آموزان موثر بود و این تاثیر نیز به لحاظ آماری در سطح کمتر از 0.01 معنی دار بود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عسگری، محمد، و مظلومی، اکرم. (1389). تاثیر آموزش مولفه های سنجش به عنوان یادگیری بر خودپنداره و پیشرفت ریاضی دانش آموزان دختر سال سوم راهنمایی اراک. اندازه گیری تربیتی، 1(4)، 27-53. SID. https://sid.ir/paper/461082/fa

    Vancouver: کپی

    عسگری محمد، مظلومی اکرم. تاثیر آموزش مولفه های سنجش به عنوان یادگیری بر خودپنداره و پیشرفت ریاضی دانش آموزان دختر سال سوم راهنمایی اراک. اندازه گیری تربیتی[Internet]. 1389؛1(4):27-53. Available from: https://sid.ir/paper/461082/fa

    IEEE: کپی

    محمد عسگری، و اکرم مظلومی، “تاثیر آموزش مولفه های سنجش به عنوان یادگیری بر خودپنداره و پیشرفت ریاضی دانش آموزان دختر سال سوم راهنمایی اراک،” اندازه گیری تربیتی، vol. 1، no. 4، pp. 27–53، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/461082/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا