مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,753
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

851
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی زمینه فرایند دانش آفرینی در نظام آموزش عالی به منظور ارایه مدل مناسب

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 84

چکیده

 علی رغم اهمیت فزاینده دانش به عنوان راهبردی ترین منبع سازمانی, شکاف عمیقی در درک از زمینه ها و مولفه های دانش آفرینی و تاثیر آن بر عملکرد سازمان ها وجود دارد؛ به ویژه ضعف خیره کننده ای در توانایی برای کاربرد تکنیک های مدل سازی کمی در این قلمرو نو ظهور آشکار است. با توجه به این کاستی ها, پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تعیین زمینه فرایند دانش آفرینی در نظام آموزش عالی به منظور ارایه مدل مناسب انجام گرفت؛ و تاکید آن بر توانمند سازی زمینه برای دانش آفرینی به جای مدیریت دانش است. روش پژوهش پیمایشی است؛ مشارکت کنندگان 362 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه ها بودند که در سطوح مختلف آن و در دو بخش دولتی و خصوصی-دانشگاه آزاد اسلامی-فعالیت می کنند و با استفاده از نمونه گیری طبقه ای در این پژوهش حضور داشتند. ابزار اندازه گیری پرسشنامه بود. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS شامل روش های آمار توصیفی, تحلیل عاملی, رگرسیون چند متغیره و تحلیل مسیر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان داد زمینه های دانش آفرینی در نظام آموزش عالی عبارتند از: ظرفیت جذب, اکتساب اطلاعات و دانش, یادگیری, یادگیری زدایی, بنیان دانش, مراقبت, همکاری, شبکه سازی, ائتلاف, ترکیب, نوآوری طراحی و حل مساله؛ بر این اساس, مدل زمینه ای فرایند دانش آفرینی در نظام آموزش عالی ارایه شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عدلی، فریبا. (1387). بررسی زمینه فرایند دانش آفرینی در نظام آموزش عالی به منظور ارایه مدل مناسب. دانشور رفتار، 15(30 (ویژه نامه مقالات علوم تربیتی 10))، 71-84. SID. https://sid.ir/paper/46299/fa

    Vancouver: کپی

    عدلی فریبا. بررسی زمینه فرایند دانش آفرینی در نظام آموزش عالی به منظور ارایه مدل مناسب. دانشور رفتار[Internet]. 1387؛15(30 (ویژه نامه مقالات علوم تربیتی 10)):71-84. Available from: https://sid.ir/paper/46299/fa

    IEEE: کپی

    فریبا عدلی، “بررسی زمینه فرایند دانش آفرینی در نظام آموزش عالی به منظور ارایه مدل مناسب،” دانشور رفتار، vol. 15، no. 30 (ویژه نامه مقالات علوم تربیتی 10)، pp. 71–84، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/46299/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button