مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,512
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,695
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه تعداد دانش آموزان کلاس پنجم با پیشرفت تحصیلی آنان

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 75

چکیده

 یکی از مسائلی که همواره بین معلمان و کارشناسان آموزش و پرورش مطرح بوده, میزان تراکم یا تعداد دانش آموزان در کلاس درس بوده است. بررسی رابطه تعداد دانش آموزان کلاس با پیشرفت تحصیلی, عامل مهمی است که می تواند راهبردی برای تعدیل منطقی توزیع دانش آموزان در کلاس ها, تهیه تجهیزات و تامین معلم برای نیل به اهداف باشد. با توجه به اهمیت موضوع, مقاله حاضر به بررسی این رابطه پرداخته است. بدین منظور 72 کلاس پنجم دبستان به صورت تصادفی طبقه ای متناسب با حجم, از سه منطقه پر تراکم, تراکم متوسط و کم تراکم با تعداد 2188دانش آموز همراه با معلمان آنها انتخاب شد. روش های مورد استفاده در این پژوهش, همبستگی و علی- مقایسه ای پس از وقوع بوده و ابزارهای جمع آوری اطلاعات, پرسشنامه و آزمون پیشرفت تحصیلی بوده است . تجزیه و تحلیل آماری پژوهش در دو سطح توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزار آماریSPSS  انجام شده است.از بررسی یافته ای تحقیق مشخص شد که بین میانگین کل سه درس اصلی و میانگین درسهای علوم و ریاضی دانش آموزان و تعداد آنها درکلاس, همبستگی معناداری وجود نداشته است. با وجود این, روش تحلیل واریانس نشان داد که با افزایش تعداد دانش آموزان در کلاس درس ادبیات , سطح عملکرد آنها نیز افزایش یافته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button