مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,082
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,387
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر جو روانی - اجتماعی کلاس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان کاشان

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 82

چکیده

 به منظور بررسی رابطه ادراک و انتظار دانش آموزان از جو کلاس با پیشرفت تحصیلی آنان و هم چنین رابطه ادراک و انتظار معلمان این دانش آموزان از جو کلاس با پیشرفت تحصیلی آنان به طور تصادفی 44 کلاس دخترانه و پسرانه پنجم ابتدایی در نظر گرفته شد که از هر کلاس 4 دانش آموز (N=176) به همراه معلم آنان (N=44) جهت انجام این پژوهش در سطح شهرستان کاشان انتخاب شدند.اطلاعات مورد نیاز, بر اساس پرسش نامه جو روانی - اجتماعی کلاس و کارنامه های تحصیلی دانش آموزان جمع آوری و در تحلیل آماری نتایج از آزمون t (وابسته و مستقل) و تحلیل رگرسیون چند متغیره استفاده شده است.نتایج این پژوهش نشان داد که میزان انتظار از جو کلاس, هم برای معلمان و هم برای دانش آموزان, بالاتر از میزان ادراک است. هم چنین, سطح انتظار و ادراک معلمان از جو کلاس بالاتر از سطح انتظار و ادراک دانش آموزان است و نیز بین ادراک و انتظار دانش آموزان از جو روانی - اجتماعی کلاس با پیشرفت تحصیلی آنها رابطه وجود دارد ولیکن بین ادراک و انتظار معلمان از جو روانی – اجتماعی کلاس با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه ای معنادار مشاهده نگردید. در مجموع, یافته های تحقیق نشان داد که بین جو روانی - اجتماعی کلاس و پیشرفت تحصیلی رابطه معناداری وجود دارد و می توان بر اساس جو روانی- اجتماعی کلاس, پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را پیش بینی کرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عطوفی سلمانی، محمدرضا، بهاری، سیف اله، و گودرزی ملایری، بهزاد. (1387). بررسی تاثیر جو روانی - اجتماعی کلاس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان کاشان. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، 4(1 (مسلسل 13))، 63-82. SID. https://sid.ir/paper/154119/fa

Vancouver: کپی

عطوفی سلمانی محمدرضا، بهاری سیف اله، گودرزی ملایری بهزاد. بررسی تاثیر جو روانی - اجتماعی کلاس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان کاشان. نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)[Internet]. 1387؛4(1 (مسلسل 13)):63-82. Available from: https://sid.ir/paper/154119/fa

IEEE: کپی

محمدرضا عطوفی سلمانی، سیف اله بهاری، و بهزاد گودرزی ملایری، “بررسی تاثیر جو روانی - اجتماعی کلاس بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهرستان کاشان،” نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)، vol. 4، no. 1 (مسلسل 13)، pp. 63–82، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/154119/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا