مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,119
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

628
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدیریت کیفیت جامع در صنعت بیمه ایران و ارایه یک الگوی مطلوب

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 104

چکیده

 رویکرد مدیریت کیفیت جامع در سازمان هایی چون بیمه که مشتریان داوطلبانه خریدار محصولات آن ها نیستند از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که محور اصلی این رویکرد توجه به نیازهای مشتری است. اما از آن جا که اعمال این رویکرد در هر سازمان مستلزم یک مدل خاص است, محقق در پژوهش حاضر در صدد طراحی یک الگوی مطلوب مدیریت کیفیت جامع در صنعت بیمه ایران است. بنابراین هدف پژوهش حاضر پاسخ به این سوال بوده که الگوی مدیریت کیفیت جامع مطلوب برای صنعت بیمه کشور چیست؟بدین منظور گام اول, انجام مطالعات مقدماتی و اکتشافی در راستای تعیین وضعیت موجود کیفیت خدمات در صنعت بیمه کشور و شناسایی عواملی موثر برآن و نیز تعیین رابطه رویکرد مدیریت کیفیت جامع با آن عوامل بوده است. در این پژوهش کلیه مدیران, کارمندان و بیمه گذاران (مشتریان) شرکت های بیمه ایران, البرز و دانا به عنوان جامعه آماری تحقیق در نظر گرفته شدند. روش تحقیق به صورت پیمایشی و با استفاده از توزیع 5 پرسشنامه بوده است. به منظور تجزیه وتحلیل داده ها از روش های آماری همبستگی پیرسون, همبستگی اسپیرمن, آزمون علامت, آزمون ویلکاکسون, آزمون من– ویتنی و آنالیز واریانس یک طرفه استفاده گردید.نهایتا با توجه به مطالعات به عمل آمده, با سنجش کیفیت خدمات در صنعت بیمه بر اساس مدل سروکوال و الگوی شکاف کیفیت خدمات, پنج شکاف در کیفیت خدمات بیمه شناسایی گردید که بیانگر پایین بودن کیفیت خدمات در این صنعت بوده است. لذا محقق در پژوهش حاضر جهت بهبود کیفیت خدمات در صنعت بیمه به بررسی این موضوع پرداخته که اصول مدیریت کیفیت جامع بر مولفه های سروکوال و الگوی شکاف ها تاثیر داشته به گونه ای که اعمال اصول مدیریت کیفیت جامع, موجب بهبود کیفیت خدمات در صنعت بیمه خواهد گردید. در نهایت محقق با بررسی و تلفیق رویکرد مدیریت کیفیت جامع, مدل سروکوال و الگوی شکاف کیفیت خدمات, اقدام به طراحی یک الگوی مطلوب مدیریت کیفیت جامع برای صنعت بیمه کشور کرده است که آزمون های آماری انجام شده درجه اعتبار آن را مورد تایید قرار داده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زاهدی، شمس السادات، و گرجی، محمدباقر. (1388). مدیریت کیفیت جامع در صنعت بیمه ایران و ارایه یک الگوی مطلوب. دانشور رفتار، 16(35 (ویژه مقالات مدیریت 12))، 89-104. SID. https://sid.ir/paper/46450/fa

    Vancouver: کپی

    زاهدی شمس السادات، گرجی محمدباقر. مدیریت کیفیت جامع در صنعت بیمه ایران و ارایه یک الگوی مطلوب. دانشور رفتار[Internet]. 1388؛16(35 (ویژه مقالات مدیریت 12)):89-104. Available from: https://sid.ir/paper/46450/fa

    IEEE: کپی

    شمس السادات زاهدی، و محمدباقر گرجی، “مدیریت کیفیت جامع در صنعت بیمه ایران و ارایه یک الگوی مطلوب،” دانشور رفتار، vol. 16، no. 35 (ویژه مقالات مدیریت 12)، pp. 89–104، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/46450/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button