مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

539
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

237
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان تاکید کتاب های تعلیمات اجتماعی، تاریخ و فارسی دوره راهنمایی بر هویت اسلامی- ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 66

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی میزان تاکید کتاب های فارسی, تاریخ و تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی بر هویت اسلامی- ایرانی است سوال اصلی این پژوهش عبارت است از اینکه «کتاب های تعلیمات اجتماعی, تاریخ و فارسی دوره راهنمایی تا چه میزان بر مولفه های هویت اسلامی- ایرانی تاکید دارند؟» روش پژوهش در این تحقیق, تحلیل محتوای کمی و تحلیل کیفی بخشی بوده است. جامعه آماری در پژوهش حاضر عبارتند از کتاب های فارسی, تاریخ و تعلیمات اجتماعی پایه های اول, دوم و سوم دوره راهنمایی که در مجموع مشتمل بر نه جلد و 1048 صفحه می باشد. روش نمونه گیری در این پژوهش نمونه گیری تصادفی ساده بوده که در کل حجم نمونه مشتمل بر 198 صفحه می باشد. ابزار اندازه گیری در این پژوهش لیست محقق ساخته سنجش هویت اسلامی- ایرانی است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص آمار توصیفی شامل درصد, میانگین و جدول استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان می دهد به لحاظ تاکید بر مولفه های هویت ایرانی- اسلامی سه کتاب تاریخ با میانگین %47.73 در رتبه اول, سه کتاب فارسی با میانگین %22.56 در رتبه دوم و سه کتاب تعلیمات اجتماعی با میانگین %10.33 در رتبه سوم قرار دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خوشخویی، منصور، یوسف زاده، محمدرضا، و سعوه، مولود. (1390). بررسی میزان تاکید کتاب های تعلیمات اجتماعی, تاریخ و فارسی دوره راهنمایی بر هویت اسلامی- ایرانی. مطالعات ملی، 12(4 (48))، 51-66. SID. https://sid.ir/paper/465460/fa

    Vancouver: کپی

    خوشخویی منصور، یوسف زاده محمدرضا، سعوه مولود. بررسی میزان تاکید کتاب های تعلیمات اجتماعی, تاریخ و فارسی دوره راهنمایی بر هویت اسلامی- ایرانی. مطالعات ملی[Internet]. 1390؛12(4 (48)):51-66. Available from: https://sid.ir/paper/465460/fa

    IEEE: کپی

    منصور خوشخویی، محمدرضا یوسف زاده، و مولود سعوه، “بررسی میزان تاکید کتاب های تعلیمات اجتماعی, تاریخ و فارسی دوره راهنمایی بر هویت اسلامی- ایرانی،” مطالعات ملی، vol. 12، no. 4 (48)، pp. 51–66، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/465460/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button