مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

701
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روشنگری و مدارا

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

چکیده

 فیلسوفان, استوار, با ظرافت و عمیق می اندیشند و هم بدین گونه مسایل آموزشی و پرورشی و جهان بینی ها را جامع می نگرند. امانوئل کانت در مورد جنبه اجرایی صلح نوشت: نوع بشر به نیروی ابتکار ضد خلاقیت و عدالت است راه خود را به بیرون از ورطه تردیدها و بحران ها می یابد که این همان عقلانیت است بعضی مداراجویان به نقش دولت در این زمینه تکیه می کنند و بین جنگ و پرخاشگری رابطه ساده انگارانه ای فرض می نمایند و با تحکیم مدارا جنگ را نیز پایان پذیر می بینند. (تحقیقات صلح) جان دیویی توضیح داده است که آموزش و پرورش می تواند قوی ترین انگیزه ها که انگیزه جنسی و جنگ طلبی است را کنترل کند و دلیلی در دست نیست که نتواند انگیزه سلطه طلبی را کنترل کند. اکنون صلح مهمترین مساله جهانی روز صلح است. اراده تابع آن قانون اخلاقی است که خود فرمان, خود راهبرد و آزاد است. حتی وقتی حکم, حکم خدا تلقی می شود شخص می تواند بپرسد چرا او باید از حکم خدا پیروی کند اگر در فضای دکارتی اندیشه شود سه گزینه برای تعیین کشف حقیقت هست, وحی, علق و تجربه. اگر در فضای اندیشه کانتی باشد باید ریشه آنتی نومی (ناسازه)ها را جستجو کند. اولین گام به ادراک و حساسیت های ادراکی انسانی مرتبط است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ذکاوتی قراگوزلو، علی. (1388). روشنگری و مدارا. پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت، _(19)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/466447/fa

    Vancouver: کپی

    ذکاوتی قراگوزلو علی. روشنگری و مدارا. پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت[Internet]. 1388؛_(19):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/466447/fa

    IEEE: کپی

    علی ذکاوتی قراگوزلو، “روشنگری و مدارا،” پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت، vol. _، no. 19، pp. 0–0، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/466447/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button