مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,558
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

691
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر کارگاه مهارت های زندگی در تغییر نگرش و آگاهی نسبت به سوء مصرف مواد در دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 86

چکیده

 زمینه و اهداف: سوء مصرف مواد و تبعات ناشی از آن یکی از مهمترین نگرانی های اجتماعی محسوب می شود. هدف از این مطالعه بررسی تاثیر شرکت در کارگاههای مهارتهای زندگی در نگرش و افزایش دانش لازم نسبت به جلوگیری از سوء مصرف مواد می باشد. روش بررسی: در این مطالعه 293 دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز شرکت داشتند از همه شرکت کنندگان خواسته شد که پرسشنامه هایی را در قالب دانش, نگرش و مهارتهای لازم برای جلوگیری از سوء مصرف مواد جواب بدهند. سپس در جلسات سه گانه کارگاهی (دانش, نگرش و کارگاه پیشگیری از سوء مصرف مواد) شرکت کردند. بعد از پایان کارگاهها همه شرکت کنندگان مجددا پرسشنامه ها را جواب دادند و نتایج بوسیله روش های آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج نشان داد که نسبت دانش, نگرش و مهارتهای جراتمندی بعد از شرکت کردن در کارگاههای آموزشی تغییر یا افزایش پیدا کرد. ارتباط آماری معنی داری در تغییر نگرش نسبت به سوء مصرف مواد بعد از شرکت در کارگاهها بوجود آمده (P<0.01). هم چنین در این راستا 37.74 درصد افزایش در دانش شرکت کنندگان مشاهده شد (P<0.01). در همین رابطه ارتباط معنی داری در افزایش مهارتهای اجتماعی شرکت کنندگان بعد از کارگاه وجود داشت (P<0.01) بعلاوه درصد رشد مهارتهای اجتماعی بین دانشکده ها معنی دار بود (P<0.01) این تغییرات در بین جنسیت معنی دار بوده (P<0.02) و در بین پسران بالاتر است. نتیجه گیری: بعلت افزایش توانایی های شناختی, شرکت همه دانشجویان دانشگاه در کارگاههای آموزشی مهارتهای زندگی ضروری بنظر می رسد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نظرپور، محمود، پوزش، شهین دخت، رئوفی، محمدباقر، صداقت، کامران، نظری، مهدی، امینی، الهه، و پورسیف، ارسلان. (1388). اثر کارگاه مهارت های زندگی در تغییر نگرش و آگاهی نسبت به سوء مصرف مواد در دانشجویان. مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، 31(4)، 83-86. SID. https://sid.ir/paper/46777/fa

    Vancouver: کپی

    نظرپور محمود، پوزش شهین دخت، رئوفی محمدباقر، صداقت کامران، نظری مهدی، امینی الهه، پورسیف ارسلان. اثر کارگاه مهارت های زندگی در تغییر نگرش و آگاهی نسبت به سوء مصرف مواد در دانشجویان. مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز[Internet]. 1388؛31(4):83-86. Available from: https://sid.ir/paper/46777/fa

    IEEE: کپی

    محمود نظرپور، شهین دخت پوزش، محمدباقر رئوفی، کامران صداقت، مهدی نظری، الهه امینی، و ارسلان پورسیف، “اثر کارگاه مهارت های زندگی در تغییر نگرش و آگاهی نسبت به سوء مصرف مواد در دانشجویان،” مجله پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، vol. 31، no. 4، pp. 83–86، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/46777/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا