Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,218
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,024
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازار خاکستری (بازار موازی)

صفحات

 صفحه شروع 56 | صفحه پایان 66

چکیده

 یکی از مسایل عمده و اساسی تجارت بین الملل, بازار خاکستری یا واردات موازی است که دلیل اصلی بوجود آمدن این پدیده در تجارت بین الملل, موضوع تفاوت قیمت بین کشورها است که باعث می شود خریداران و یا ریسک پذیران مستقل وارد بازار شوند و محصولات را در کشورهای ارزان قیمت خریداری و مجددا به کشورهای با قیمت بالا صادر نمایند و از اختلاف قیمت ها سود ببرند. معمولا این نوع واردات در کانال های توزیع خارجی از کانال ها, شبکه ها و مجاری قانونی شرکت اتفاق می افتند. با توجه به اینکه هر ساله میلیاردها دلار در بازار جهانی در این بازارها مبادله می شود و با عنایت به اهمیت این بحث و تبعات ناشی از شکل گیری آن, در این مقاله ضمن تعریف بازارهای خاکستری, چگونگی شکل گیری و عواقب ناشی از آنها طرح و در نهایت به منظور مقابله هر چه بهتر با آنها, استراتژی های لازم در سطح کلان و شرکتی بیان می شود تا مدیران بتوانند با توجه به شرایط حاکم بر این بازارها, استراتژی های مناسب با آنها به کار گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمانی، غلامرضا. (1389). بازار خاکستری (بازار موازی). بررسی های بازرگانی، دوره جدید - 8(44)، 56-66. SID. https://sid.ir/paper/468652/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمانی غلامرضا. بازار خاکستری (بازار موازی). بررسی های بازرگانی[Internet]. 1389؛دوره جدید - 8(44):56-66. Available from: https://sid.ir/paper/468652/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا سلیمانی، “بازار خاکستری (بازار موازی)،” بررسی های بازرگانی، vol. دوره جدید - 8، no. 44، pp. 56–66، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/468652/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا